19 دی: وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز دوشنبه از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون تعداد شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۱۱۲ نفر افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش در این مدت ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر از ساکنان غزه نیز به دلیل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی مجروح شدند. 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در پی ۹ حمله رژیم اسرائیل ۶۷ نفر از ساکنان این منطقه شهید و ۱۰۶ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه ادامه داد: تاکنون بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی ۲۵ فلسطینی در نوار غزه شهید شده اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد. 

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. 

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

  • نویسنده :
  • منبع :