19 دی: طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار صبح امروز به طور رسمی اجرا شد.
برخورد با پدیده «سرقت» و همچنین «هوشمندسازی» اقدامات و خدمات پلیس، دو کلید واژه‌ای بود که از همان روزهای نخست آغاز فرماندهی سردار احمدرضا رادان در راس مجموعه انتظامی کشور بر آن تاکید شده بود. در همین راستا نیز رادان اولین طرح عملیاتی خود پس از انتصاب به عنوان فرمانده فراجا را طرح برخورد با سارقان و تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت اعلام کرد. پس از آن نیز بارها بر ضرورت هوشمندسازی پلیس و همچنین استفاده از ابزارها و روش‌های به روز در مقابله با سرقت تاکید شده بود.
در همین راستا نیز از میانه سال جاری و همزمان با هفته فراجا خبرهایی از کنترل هوشمند سارقان در کشور منتشر شده بود، خبرهایی که از سوی فرمانده فراجا، جانشین فرمانده فراجا و همچنین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز تایید شده و به مرور با اعلام جزئیاتی بیشتر مشخص شد که بناست تا سارقان حرفه‌ای و سابقه‌داری که دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند با این پابندها تحت کنترل هوشمند قرار بگیرند.
سرانجام صبح امروز در مراسمی که با حضور فرمانده فراجا، رئیس پلیس تهران، رئیس پلیس آگاهی تهران و ... برگزار شد، از پابندهای الکترونیک برای کنترل هوشمند سارقان رونمایی شد. این طرح با همکاری قوه قضاییه اجرا شده است. 
حالا در آستانه سال نو باید دید که استفاده از پابندهای الکترونیک چقدر می‌تواند در کاهش وقوع سرقت و ارتقاء احساس امنیت اجتماعی در جامعه کارساز باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :