19 دی: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: براثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، ۱۹۶ مورد سوختگی اندام و ۱۳۸ مورد آسیب به چشم داشتیم.
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در ارتباط زنده یک برنامه تلویزیونی گفت: در شب چهارشنبه سوری، متخصصان در بیمارستان ها حضوردارند تا عوارض ناشی از این حوادث کاهش پیدا کند.   
وی افزود: اکنون ۷۰۰ بیمارستان دولتی و ۳۰۰ بیمارستان غیر دولتی داریم و تمام مراکز درمانی آماده باش کامل هستند. 
رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از اول اسفند تا این لحظه ۴۲۴ مورد مصدوم بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ثبت رسیده است. امسال ۳۷ مورد قطع عضو و ۱۳۸ مورد آسیب به چشم داشتیم. 
میعادفر ادامه داد: براثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، ۱۹۶ مورد سوختگی اندام داشته ایم. آمارها نشان می دهد که ۹۰ درصد از مصدومان مرد و بقیه خانم هستند همچنین حدود ۶۷ درصد از مصدومان را افراد زیر ۱۸ سال هستند. 
وی بیان کرد: از اول اسفند تا کنون ۱۰ نفر فوت کرده اند که ۹۰ درصد از این افراد مواد محترقه را ذخیره داشته یا پخش کننده این مواد هستند.  
میعادفر ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۵ درصد از مصدومان رهگذران هستند. مادران باردار نزدیک به زایمانشان است یا سالمندان در معرض آسیب جدی به صورت غیر مستقیم هستند.   
وی گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش پویشی به نام سوگند را در بین دانش آموزان مقطع سوم تا ششم راه اندازی شده است و دانش آموزان در صبحگاه قول داده که چهارشنبه سوری بی هطری داشته باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :