19 دی: وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد طبق نظر وزارت اقتصاد و مذاکرات با بانک مرکزی، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذار می‌شوند.
کیومرث هاشمی درباره بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس با توجه به نام و جایگاه‌شان در کشور و حتی در آسیا از حمایت بیش از 40 میلیون هوادار برخوردار هستند و مورد حمایت معنوی نیز قرار می‌گیرند، ولی براساس قانون از امکان کمک‌های مالی برخوردار نیستند، ضمن اینکه طبق قانون، باشگاهداری جزو وظایف وزارت ورزش نیست.
وی افزود: بر این واقعیت تأکید می‌کنم که استقلال و پرسپولیس به‌عنوان سرمایه‌های کشور جایگاه بزرگی دارند و قطعاً با مدیریت صحیح می‌توانیم به واسطه داشتن هواداران میلیونی از آنها استفاده مطلوب کنیم. همچنین ظرفیت بزرگ دو باشگاه، فرصتی در اختیار مالکان قرار می‌دهد تا کار تجاری و درآمدزایی انجام دهند. طبق آرشیو، موضوع واگذاری همیشه جزو شعارهای دولت قبل بوده و هیچ وقت رخ نداد، ولی در دولت مردمی حل مشکل دو باشگاه از ابتدای تشکیل دولت دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس، بخشی از سهام باشگاه از طریق بورس در اختیار مردم قرار گرفت. در ادامه نیز به مزایده گذاشته شد، ولی منجر به نتیجه نشد.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با این حال، دولت از ظرفیت‌های قانونی‌اش استفاده کرد و برای حل مالکیت یکی از باشگاه‌ها به صندوق‌های تحت زیرمجموعه رفاه واگذار شد، ولی هیئت واگذاری نپذیرفت. با نظر وزیر اقتصاد و مذاکرات با بانک مرکزی، قرار شد دو باشگاه به دو بانک غیردولتی واگذار شوند. دولت نیز امروز مجوز هیئت واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به دو بانک غیردولتی داد و الزامات قانونی هم صورت خواهد گرفت.
 
  • نویسنده :
  • منبع :