19 دی: وزیر نفت با تاکید بر اینکه مشکلی در تأمین بنزین تعطیلات نوروزی نداریم، گفت: هر چند همه جایگاه‌ها مجهز به کارت سوخت است با این‌حال اولویت با کارت افراد است.
جواد اوجی وزیر نفت روز چهارشنبه - ۲۳ اسفند- در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: کارت سوخت جایگاه‌ها برای مواقع اضطراری و به منظور استفاده افرادی است که کارت سوخت خود را گم یا فراموش کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اولویت با کارت سوخت خود افراد است، به هموطنانی که قصد مسافرت دارند توصیه کرد، کارت سوخت خود را همراه داشته باشند ولی با این‌حال کارت سوخت در همه جایگاه‌ها تدارک دیده شده است.
وزیر نفت با تاکید بر اینکه مشکلی در تأمین بنزین برای ایام تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت، تصریح کرد: تمامی ۴۴۰۰ جایگاه در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.
اوجی همچنین در مورد وقوع تخلفات احتمالی در جایگاه‌های عرضه سوخت، خاطرنشان کرد: هرچند بازرسان شرکت پخش به طور نامحسوس از ۱۵ اسفند در تمام جایگاه‌‎های شهری و بین شهری درحال رصد عملکرد جایگاه‌های پخش سوخت هستند اما هموطنان برای گزارش تخلفات احتمالی می‌توانند با شماره تلفن ۲۶۷۵ تماس بگیرند تا بازرسان ورود کرده و با تخلفات برخورد کنند.
اوجی ادامه داد: ذخایر خوبی در تامین بنزین برای ایام مسافرت داریم. چند روزی است که با توجه به رصدی که می‌کنیم و مصرف بنزین این مسافرت‌ها را می‌بینیم. معمولا میانگین مصرف بنزین ما حدود ۱۱۴ یا ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است منتها این روزها به ۱۲۳ میلیون لیتر رسیده است که نشان می‌دهد مسافرت‌های نوروزی شروع شده است.
وزیر نفت همچنین درباره مواضع ایران در نشست سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: خیلی از کشورهای عضو خوشبختانه حمایت کردند که بحث کشورهای صادرکننده گاز و تولیدکننده نفت را باید مجدد انجام کرد. اینکه بخواهند در این قضایا سیاسی کار کنند و کشورهای صادرکننده گاز را ظالمانه تحریم کنند به قشری که نیاز به نفت و گاز دارند در حقیقت ظلم شده است. هم ما و هم خیلی از اعضای گاز با این موضوع موافق بودند. یکی از دلایلی که قیمت جهانی نفت و گاز تثبیت نمی‌شود همین بحث‌های سیاسی است.
  • نویسنده :
  • منبع :