19 دی: مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی چهار هزار و ۸۵۰ متکدی در پایتخت خبر داد.

احمد احمدی صدر روز چهارشنبه در نشست خبری در خصوص متکدیان گفت: چهار هزار و ۸۵۰ متکدی از فروردین ۱۴۰۲ تاکنون را جذب و ساماندهی کردیم بیش از ۸۰ درصد متکدیان اتباع و غیر مجاز هستند و باید رد مرز شوند همچنین یک هزار و ۵۰۰ متکدی حرفه‌ای از این تعداد را شناسایی کردیم که تکدی گری شغل آنها هستند.
احمدی صدر افزود: ما این افراد را به دستگاه قضا معرفی کردیم قانون می‌گوید متکدی حرفه‌ای باید به زندان برود اما ما با یک مشکل مواجه هستیم که این مساله است که باید احراز، فیلمبرداری و مستند سازی شود و گردش مالی از این فرد ارائه شود و باید ثابت کنیم متکدی است اما ما نمی‌توانیم ثابت کنیم لذا این دوباره به خیابان بر می‌گردد.
وی یادآور شد: در این بخش ما باز هم کار خودمان را انجام می‌دهیم، البته برای جمع آوری متکدی نیاز به ضابط قضایی داریم و تا حدودی به ما معرفی شدند اما اینکه اینها به زندان نمی‌روند برای ما یک معضل است چون ما نمی‌توانیم احراز کنیم اما یک مرکز ایجاد کردیم که این افراد را در آنجا نگهداری می‌کنیم.
به گفته احمدی صدر، شب‌های عید همه متکدیان به تهران می‌آیند که ما ۳۷ گشت ویژه متکدیان راه اندازی کردیم و طرح ساماندهی و جمع آوری متکدیان را بطور ویژه انجام می‌دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :