19 دی: سخنگوی شرکت پالایش نفت تهران خبر سرقت لوله‌های نفتی پالایشگاه را تکذیب کرد.
شاکر خفایی، اظهار کرد: کلیه تأسیسات و لوله های فرآورده‌ها و محصولات شرکت پالایش نفت تهران روی زمین بوده و این شرکت لوله نفتی درون زمین (آندر گراند) ندارد.
وی افزود: شرکت پالایش نفت تهران چندی پیش جهت تقویت حریم‌های حفاظتی، اقدام به احداث دیوار امنیتی کرده که مورد تأیید شورای تامین استان نیز قرار گرفته است.
به گفته وی، خبر منعکس‌شده مربوط به سال‌های گذشته است که همان موقع با پاسخ‌گویی سازمان‌های مربوطه همراه بود. بازنشر آن پس از چند سال و تلاش برای ارتباط این موضوع با شرکت پالایش نفت تهران شائبه‌برانگیز و مشکوک است.
در پایان به اطلاع می رساند که اخیرا شرکت پالایش نفت تهران دستاوردهای بزرگی نظیر ساخت نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی و خرید سهام عمده پتروشیمی شازند و ورود قطب اقتصاد پایتخت به پترو پالایشگاه را داشته که این خود عصری نو در تاریخ ۵۵ ساله پالایشگاه پایتخت را رقم خواهد زد.
همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران در این خصوص گزارش داد؛ جلسه شورای تامین شهرستان ویژه ری با حضور سید کمال سادات مشاور استاندار و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر مسئولان برگزار شد.
ارتقای امنیت شهرک انرژی شهرستان ری، رعایت حرائم حفاظتی و امنیتی پالایشگاه و ارتقای سطح مدیریت آن به منظور افزایش کارایی و اثربخشی مجموعه در دستور کار قرار گرفته، تمهیدات لازم اتخاذ و ابلاغ شود.

  • نویسنده :
  • منبع :