19 دی: رییس صندوق ملی مسکن گفت: در تلاش هستیم از طریق الگوی مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی در سال آینده از طریق شهرهای جدید ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مسکن اختصاص دهیم.
محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس صندوق ملی مسکن با بیان اینکه ۱,۹۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن برای ساخت ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر پرداخت شد، گفت: در تلاش هستیم از طریق الگوی مولدسازی دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی در سال آینده از طریق شهرهای جدید ۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های مسکن اختصاص یابد و این روند تأمین منابع مالی تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در صندوق ملی مسکن دو طرح آماده شده است تا اثرات تورمی در حوزه مسکن خنثی شود، گفت: با راه‌اندازی تابلوهای ۸ فرا بورس و همچنین صندوق‌های املاک و مستغلات، سعی خواهیم کرد تا اثرات تورمی در این بخش را خنثی کنیم همچنین با سیاست‌های کوتاه مدت از جمله خرید مصالح ساختمانی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن قیمت تمام شده ساخت را کاهش خواهیم داد.
اسماعیلی از خرید ۳ هزار و ۷۵۰ آسانسور در همکاری بنیاد مسکن برای ۱۰ هزار واحد مسکن مهری که تا به امروز به دلیل نداشتن آسانسور امکان بهره برداری از آنها وجود نداشت، خبر داد. ۹۰ هزار تن فولادی که مورد نیاز یک سال پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است که حدود ۱۰ درصد از قیمت پایه ارزان‌تر بود، از تولید کنندگان داخلی خریداری کردیم تا این پروژه‌ها از تحریک قیمت ایمن باشند. این برنامه همچنین برای خرید سیمان هم دنبال خواهد شد.
وی افزود: تا به امروز ۲۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع مردمی وارد پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده و عدم تمرکز بر این خود باعث شده بود که نتوانیم از این منابع استفاده حداکثری کنیم. در حال حاضر عملکرد صندوق ملی مسکن همانند صندوق توسعه ملی است و نگاه ما بر زمین نگاه به آیندگان است به طوری که بتوانیم اراضی مورد نیاز را برای نسل‌های آینده نگه داریم.
وی ادامه داد: طی امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع را از بخش‌های مختلف به پروژه‌ها رساندیم و کل منابع مالی تزریق شده ۳۸۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانک‌ها و آورده‌های خود مردم بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :