19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد اعزام حجاج برای عمره نیز گفت: موانع حج عمره برداشته شده است ولی ما آماده برگزاری حج واجب هستیم و دوستان ما تمام همتشان را بر حج تمتع متمرکز کرده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین رونمایی از پوستر و تیزر‌های سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و پویش «حافظ شو» که امروز شنبه (۲۶ اسفند) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: همکارانم رویداد‌های متنوعی را برای جشنواره بین‌المللی قرآن کریم پیش بینی کردند.
محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، تصریح کرد: ما نیز با توجه به تعطیلات نوروز پیش بینی حضور پنج میلیونی را در نمایشگاه داریم، البته باید توجه کرد در همه مراکز استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دو موضوع مهم را در دستور کار داریم که مربوط به حفظ قرآن کریم است، افزود: بخش عمومی حفظ قرآن کریم در طرح آیه‌های زندگی که کتاب هایش منتشر شده در دستور کار قرار دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بخش حافظ شو را هم که امروز از آن رونمایی کردیم نیز طرح دیگری است که کاری جدیدی برای گسترش حفظ قرآن کریم به‌شمار می‌رود.
اسماعیلی گفت: این اقدام را با فرزندان زیر ۱۴ سالمان آغاز کردیم و بنا شد با ۱۴ سوره کوچک قرآن کریم، حفظ قرآن را شروع کنند و این پویش در طول سال ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی ما این است که در چند سال آینده به حافظان چند جزئی قرآن کریم دست یابیم.
وی افزود: برنامه‌ای را به صورت ویژه در قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ در سراسر کشور آغاز کردیم. یکی از برنامه‌های محوری آن قرارگاه حفظ قرآن کریم است مثلا در استان یزد به تعداد شهدای این استان، تربیت ۴ هزار حافظ قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر فرهنگ گفت: همین شیوه در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم با اجرای چند طرح همزمان در طول دو سال آینده مقدار زیادی از راه طی نشده سابق را طی کنیم و عدد حافظان قرآن کریم به رشد چند برابری برسد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تدوین سند مسجد نیز گفت: این کار مراحل نهایی خود را می‌گذراند و امیدوار هستیم در سال اول اجرای برنامه هفتم توسعه آن را به ثمر برسانیم.
وزیر فرهنگ درمورد اعزام حجاج برای عمره نیز گفت: موانع حج عمره برداشته شده است ولی ما آماده برگزاری حج واجب هستیم و دوستان ما تمام همتشان را بر حج تمتع متمرکز کرده اند.
وی افزود: همه اسباب حج عمره هم آماده است ولی باید دید دوستانمان در حوزه اجرا آمادگی لازم را دارند که اعزام‌ها در این ماه شروع شود و یا کلا این موضوع به بعد از حج تمتع موکول شود.
وزیر فرهنگ در مورد پویانمایی قرآنی نیز گفت: تلاش می‌کنیم پیش تولید فیلم پویانمایی ابراهیم ظرف روز‌های آینده آغاز شود، این اولین اثر پویانمایی قرآنی است که به صورت فیلم بلند تولید می‌شود و قبل از ۱۴۰۳ کار رسمی آن را آغاز کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :