19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش حق الزحمه دستیاران و کارورزان پزشکی در سال آینده خبر داد و گفت: برای تامین منابع این موضوع ردیف اختصاصی در بودجه در نظر گرفته شد.

دکتر بهرام عین اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره خبر خوش برای دستیاران پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفت: برای پرداخت حق الزحمه دستیاران پزشکی ردیف بودجه اختصاصی در بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است که گام مهمی در این حوزه محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این اعتبار حق الزحمه دستیاران پزشکی از منابع اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین می‌شد و با توجه به ردیف بودجه اختصاصی، امیدواریم پس از اعلام نهایی بودجه ترمیمی در حقوق دستیاران پزشکی رخ بدهد.
وزیر بهداشت درباره وضعیت حق الزحمه کارورزان پزشکی نیز یادآور شد: با نهایی شدن بودجه ترمیم میزان حق الزحمه برای کارورزان پزشکی نیز همانند حق الزحمه دستیاران پزشکی رخ می‌دهد.
به گزارش مهر، پیش از این دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی حق الزحمه پزشکی بیمارستانی در سال آینده خبر داده بود. باقری فرد گفته بود به منظور رفاه و ایجاد شرایط بهتر برای دستیاران بیمارستانی در سال آینده افزایش حق الزحمه در سراسر کشور به میزان ۴۰ تا ۴۵ درصد را خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :