19 دی: رئیس سازمان ملی مهاجرت بر ممنوعیت فعالیت و سکونت اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه تاکید کرد و گفت: طرح سرمایه‌گذاری اتباع و برخورداری از امکانات بانکی شامل استان‌های ممنوعه نمی‌شود.
عبدالله مبینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سرمایه‌گذاری اتباع خارجی و برخورداری از امکانات و خدمات بانکی یکی از طرح‌های تحولی برای ساماندهی دارایی‌های اتباع و جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده از این قشر است که اکنون در سراسر کشور آغاز شده است.
وی با بیان اینکه این طرح فقط اتباع و مهاجران مجاز و دارای کارت مهاجرت و کارت هوشمند شناسایی را شامل می‌شود، افزود: طرح سرمایه‌گذاری فقط در استانهایی اجرایی شد که سکونت و حضور اتباع در آنها ممنوع نیست.
رئیس سازمان ملی مهاجرت کشور حضور تمامی اتباع در استانهای ممنوعه را مغایر با قوانین دانست و گفت: همانطور که دیگر خدمات به اتباع در این استانها ممنوع است، خدمات طرح سرمایه‌گذاری، حساب بانکی و کارت هوشمند نیز ممنوع می‌باشد.
مبینی همچنین اضافه کرد: تمامی منابع اتباع که از هر استان وارد شبکه بانکی کشور شود، کاملاً در همان استان مصرف شده و وارد استان دیگر نخواهد شد.
اتباع غیرمجاز به کشور خود بازگردانده می شوند
وی تاکید کرد: اتباعی که به طور غیرمجاز وارد کشور و در استانها ساکن شدند به طور حتم شناسایی و جمع‌آوری و سپس به کشور خود بازگردانده می شوند و با اتباع مجازی که غیرمجاز وارد استانهای ممنوعه نیز شدند به طور جدی برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان ملی مهاجرت درباره منابع میزان سرمایه اتباع در کشور نیز گفت: پیش بینی دقیق از دارایی های مالی و غیرمالی اتباع خارجی وجود ندارد و کار میدانی هم نشده است، اما با توجه به شمار قابل توجه اتباع و تنوع فعالیت اقتصادی و مشاغل آنان، حدس می‌زنیم که عدد قابل توجهی باشد.
به گفته مبینی سرمایه سرگردان اتباع در کشور می‌تواند نیروی مولد بزرگی را برای بخش تولید و اقتصاد فراهم کند که متاسفانه در حال حاضر به صورت خانگی و یا در دست اشخاص و سودجویان نگهداری‌می‌شود.
اقدام بیش از ۱۰۰ هزار اتباع برای دریافت کارت بانکی
وی اضافه کرد که تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت بانکی اقدام کردند و تا آخرین هفته اسفند نام نویسی ادامه خواهد داشت.
طبق قانون و مقررات ورود و اقامت اتباع خارجی در کشور، سکونت اتباع در ۱۶ استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان ممنوع است.
  • نویسنده :
  • منبع :