19 دی: رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد.

محمدحسن نامی در حاشیه سفر به استان خوزستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: در این دوره از بارش ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی مردم با مسئولان بود، هرآنچه مسئولان و دستگاه های اجرایی ابلاغ می کردند، مردم رعایت می کردند و همین موضوع سبب شد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر شاهد باشیم که این موضوع درخور قدردانی است.
نامی به حضور همه مسئولان کشور در صحنه بحران اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور دائما مسائل را رصد و دستورهای لازم را ابلاغ می کرد و دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.
مدیر کل سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: حضور مردم و مسئولان در صحنه و اجرای دستورها و ابلاغ ها می تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در این بارش سیل آسای اخیر در مناطقی که لزوم جابجایی و تخلیه روستاها وجود داشت، با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستائیان و عشایر در معرض خطر، اتفاق بدی در کشور شاهد نبودیم.
وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و درصورتیکه جابجایی و تخلیه انجام نمی شد، تلفات اتفاق می افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسئولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.
نامی با بیان اینکه در 5 ساله دوم خشکسالی هستیم، افزود: پیش بینی می شود این وضعیت تا یک یا 2 سال آینده به پایان برسد و درصورتیکه بارندگی های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی افتاد، در تابستان امسال برای تامین آب برخی مناطق دچار مشکل می شدیم.

  • نویسنده :
  • منبع :