19 دی: شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۲ نهزار و ۱۴۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافت.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.
وزارتخانه یاد شده افزود: در این حملات ۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۴ نفر هم زخمی شدند.
بدین گونه شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۲ هزار و ۱۴۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافت.
هنوز نزدیک به ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. ۷۳ درصد از مجموع قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را مسدود و بمباران کرد.


  • نویسنده :
  • منبع :