19 دی: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) تهران بزرگ با اشاره به افزایش کپی کارت‌های بانکی یا اسکیمر،گفت: همه ساله در ایام نوروز، یکی از پرتکرارترین جرائم، بحث کپی کردن کارت‌های بانکی است.
سرهنگ داود معظمی گودرزی روز شنبه در گفت و گویی با تاکید بر اینکه علت اصلی اسکیمر، در اختیار قرار دادن کارت بانکی و رمز آن توسط صاحب کارت به فروشنده می باشد، توصیه کرد به جهت در امان ماندن از این جرم، شهروندان دقت نظر داشته باشند تا از در اختیار قراردادن کارت بانکی خود به فروشندگان خودداری کرده و حتما شخصا رمز کارت بانکی را در دستگاه کارت خوان وارد نمایند.
سرهنگ گودرزی با تاکید بر ضرورت جداکردن کارت خرید روزانه از کارت پس انداز توسط صاحبان کارت های بانکی، اظهار داشت: چنانچه بنابر هر دلیلی به کپی شدن کارت بانکی خود شک نمودید حتما در نخستین فرصت با مراجعه به دستگاه خودپرداز نسبت به تغییر رمز آن اقدام نمائید.
در همین راستا، رییس پلیس فتا اظهار داشت: به منظور برخورد با مجرمان حوزه اسکیمر یا کپی کنندگان کارت های بانکی در ۱۰ روز گذشته هفده هزار فروشنده سیار بازرسی شدند که در طی این بازرسی ها، ۲۳ نفر مجرم شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته این مقام پلیس، هفده میلیارد ریال وجوهات نقدی در حساب این مجرمان مسدود شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :