19 دی: وزارت بهداشت غزه در صد و هفتاد و دومین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۲ هزار ۴۱۴ نفر خبر داد.
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته هشت جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۸۱ نفر شد و ۹۳ زخمی نیز برجای گذاشت.
طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی گفت که با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۲ هزار و ۴۱۴ نفر افزایش یافته است.
القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۷۴ هزار و ۷۸۷ نفر اعلام کرد.
از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.
در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

  • نویسنده :
  • منبع :