19 دی آنلاین: کیهان به از سرگیری فعالیت خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادی در تهران واکنش نشان داد.
گویا خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادی در تهران فعالیت خود را از سرگرفته است. این اقدام با واکنش روزنامه کیهان مواجه شده است.
کیهان نوشته است:
بازگشایی خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادی واقع در خیابان بهشت تهران، بدون رسیدگی و برخورد با قاتلان شهید محمد حسین حدادیان و دیگر شهدا که در سحرگاه سی‌ام بهمن‌ماه سال ۹۶ در خیابان گلستان هفتم تهران به دست دراویش قداره کِش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند، چه معنی و مفهومی را می‌رساند؟
خبرگزاری رسا نیز در این رابطه نوشت: خانقاه مرکزی امیر سلیمانیه تهران که پس از فتنه دراویش گنابادیه در خیابان گلستان هفتم بسته شده بود، در ماه مبارک رمضان امسال به‌طور رسمی بازگشایی شد.
این درحالی است که در طول ۶ سال پس از غائله دراویش گنابادی در خیابان پاسداران در بهمن‌ماه سال۹۶، پیروان این فرقه برنامه‌های آیینی خود را در خانقاه دیگر خود به نام (حسینیه حائری تهران) و سایر مراکز وابسته به فرقه در شهرستان‌ها، به صورت هفتگی و مستمر برگزار کرده‌اند.
حال هنوز که هنوز است بسیاری از سوالات از سوی افکار عمومی جامعه در قبال چالش‌های بوجود آمده از سوی این فرقه بی‌پاسخ مانده، که جا دارد مسئولین ذی‌ربط پاسخگوی آنها باشند.
به راستی در طول این چند دهه‌ی گذشته از انقلاب اسلامی ایران، نقش این تشکیلات فرقه‌ای نسبت به: مشارکت و حضور در جبهه‌ها و دفاع از میهن، مشارکت در انتخابات‌های مختلف کشور، همدردی با مردم در حوادثِ تلخ تروریستی مانند: شهادت سردار دل‌ها، حادثه تروریستی شیراز، کرمان و...، مشارکت و همیاری در بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله و...، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، همدردی با مردم مظلوم فلسطین، و نیز عدم همراهی با فتنه‌‌گران و اغتشاشات داخلی، فتنه ززا و غیرو چقدر بوده است؟!
به‌راستی آیا این فرقه غرامت غائله‌ی گلستان هفتم تهران در زمستان سال۱۳۹۶ که منجر به شهادت ۴ نفر از حافظان نظم و امنیّت و نیز مجروح کردن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه و از همه مهمتر زخمی که فرقه در این غائله بر چهره نظام اسلامی انداخت، پرداخت کرده‌‌اند؟
همچنین در پی خبر بازگشایی خانقاه مرکزی فرقه دراویش گنابادیه واقع در خیابان بهشت تهران، در روزهای اخیر پدر و مادر شهیدمحمدحسین‌حدادیان با ابراز ناراحتی به این تصمیم نسنجیده مسئولین ذی‌ربط، با در دست داشتن عکس شهدای فتنه‌ی گلستان هفتم، که در بهمن‌ماه سال ۹۶ توسط دراویش فتنه‌گر به شهادت رسیده‌ بودند، اعتراض خود را اعلام نمودند.
  • نویسنده :
  • منبع :