۱۹ دی آنلاین: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تقدیر از حمله موشکی سپاه پاسداران به صهیونیست‌ها، گفت: از نگاه دین مقابله با اسرائیل از مصادیق بارز دفاع و یک حق مسلم عقلایی و مشروع است؛ همچنین از مصادیق روشن جهاد ذبی است.
سخنان آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیرامون پاسخ عبرت‌آموز به اسرائیل جنایتکار در ابتدای درس خارج اصول روز یکشنبه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قبل از شروع درس به مناسبت این واقعه بسیار بزرگی که برای ایران و اسلام اتفاق افتاد و قلوب همه ما را شاد کرد، لازم می‌دانم چند کلمه‌ای صحبت کنم. این حادثه تاریخی پاسخ محکم و قاطعانه‌ای بود که نظام مقدس اسلامی و نیروهای مسلح، خصوصاً برادران عزیز و بزرگوار سپاه به دشمن اصلی اسلام یعنی اسرائیل دادند. امروز اگر کسی بخواهد دشمن اصلی اسلام را معرفی کند مصداقش اسرائیل است و این مجرد یک ادعا نیست، شواهد فراوانی در مبانی فکری صهیونیست‌ها بر عداوتشان با اسلام وجود دارد که فعلاً مجال بیان آن نیست.
کشتارها و ترورهایی که این رژیم در یکی دو دهه اخیر، در داخل و خارج ایران انجام داد، حتی به یک عبارت آنچه را که داعش از جان و مال و عرض مسلمین از بین برد به دستور اسرائیل بود، داعش یک گروه اسرائیلی و آمریکایی بوده و هست. همه این جنایات یک عقده‌ای شده بود در حلقوم نیروهای انقلاب و مسلمانان و مستضعفان جهان. این قتل عام‌هایی که اسرائیل مخصوصاً در شش ماهه اخیر نسبت به زنان و کودکان غزه انجام داد، هزاران انسان بی‌گناه و بی‌دفاعی که به شهادت رساند، ترور سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی که ولو به حسب ظاهر در مراحل آخر اسراییل خودش را کنار کشید و گفت آمریکا آن را مستقیماً انجام داد اما با برنامه‌ها و همراهی آنها بود و نیز ترور عزیزانی که در کنسولگری ایران در سوریه واقع شد.
این جنایات یک توقعی را در میان جوانان و مردم غیور ایران و همه کسانی که قلبشان برای اسلام می‌تپد ایجاد کرده بود که ایران باید یک پاسخ محکم به این غده سرطانی بدهد و بحمدلله دیشب وعده صادقی که رهبری معظم انقلاب نسبت به تنبیه متجاوز داده بودند به وقوع پیوست. ما نمی‌خواهیم از جنبه حقوقی بحث کنیم که آیا از جهت قانونی چنین امری در صحنه بین الملل جایز است یا نه؟ حقوقدانان و تحلیل‌گران سیاسی اذعان دارند وقتی به کنسولگری یک کشور حمله شود گویا به خاک آن کشور حمله شده و بر اساس بعضی از بندهای منشور سازمان ملل پاسخ به متجاوز یک کار قانونی در عرف بین الملل است هر چند با کمال تأسف امروز قانونی در عرصه بین الملل علیه قدرت‌های استکباری رعایت نمی‌شود. این تجاوزهای آمریکا و اسرائیل در مناطق مختلف دنیا هیچ کدام ضابطه قانونی ندارد. حضور آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و نظایر زیاد دیگر. ولی ما به جنبه دینی مسئله که پاسخ محکم به تجاوز دشمن است از منظر دین می‌پردازیم، از نگاه دین مقابله با اسرائیل اولاً از مصادیق بارز دفاع است که یک حق مسلم عقلایی و مشروع است و ثانیاً از مصادیق روشن جهاد ذبی است یعنی جهادی که برای حفظ اساس اسلام است، امروز به خوبی برای جهانیان روشن گردیده که اگر کسی به مقابله با اسرائیل برنخیزد او به دنبال هدم اسلام و کعبه و مدینه و عتبات و همه آن چیزی است که به عنوان مظاهر و شعائر اسلامی مطرح است.
اساساً صهیونیزم برای مقابله با اسلام خلق شده است هر چند به دنبال چپاول منابع مسلمین هم بوده و هست. از این‌رو بر هر مسلمانی لازم است به هر نحوی که می‌تواند با او مقابله کند، انقلاب ما که برای تحقق اسلام و حفظ مکتب اهل بیت(ع) است باید چنین آرمانی داشته باشد و در مقابل کسانی که بخواهند با اسلام مقابله کنند محکم بایستد.
البته همان‌طور که اسلام در بحث جهاد، اصل را بر مسئله جنگ نمی‌نهد، نظام اسلامی ما هم چنین است. امروز برای دنیا روشن شده که ایران به دنبال جنگ نیست، ایران می‌خواهد با همه دنیا ارتباط منطقی و معقول داشته باشد اما در برابر کسانی که بخواهند با او مقابله کنند محکم می‌ایستد. شما می‌بینید دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند، سرداران عزیز ما را به شهادت می‌رسانند، داعش را ایجاد می‌کنند و این جنایت‌های فجیع را در غزه مرتکب می‌شوند، این چه پیامی دارد و چه مسئولیتی برای ما ایجاد می‌کند؟ روشن است که هر مسلمان و هر فرد آزاده‌ای به هر نحوی که می‌تواند باید با آن مقابله کند و در رأس همه و در صف مقدم مجاهدان، نظام اسلامی ایران قرار دارد. این نظام باید در مقابل اسرائیل بایستد، این نظام باید برای نابودی و ریشه‌کن ساختن صهیونیزم تلاش کند، این «باید» یک باید دینی و بر اساس مبانی دینی ماست نه فقط یک باید سیاسی!
در این حرکتی که واقع شد باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید و در درجه اول به امام زمان(عج) که حجت حیّ خدای تبارک و تعالی است و همه این رشادت‌ها برای کسب رضایت آن حضرت است تبریک عرض می‌کنیم، به رهبری معظم انقلاب، فرمانده کل قوا و نیروهای مسلح جان بر کف و مردم غیور ایران و آزادگان جهان تبریک می‌گوئیم. آنچه مهم است این است که باید مراقب باشیم، هدف ما یک هدف دینی و کاملاً مبتنی بر منطق است، اینطور نیست که حتی ایران بخواهد قدرت خودش را به رخ بکشد. نشان دادن قدرت، وجه شرعی و منطقی می‌خواهد که البته آن را هم دارد، اما این پاسخی بود که باید داده می‌شد.
جنایات بی‌شمار این رژیم و عدم پاسخ به آن، در حال ایجاد زمینه یأس و ناامیدی در بین مردم شرافتمند بود، حتی خود اسرائیلی‌ها می‌گفتند ایران ادعا دارد و لفاظی می‌کنند و چنین جرأتی ندارد به ما حمله کند اما بحمدلله امروز آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» و وعده صادقی که رهبری معظم دادند با رمز یا رسول الله فعلیت و تحقق پیدا کرد تا دشمن سر جای خود بنشیند و دیگر فکر خطای بزرگی را نکند، ان شاء الله به زودی شاهد زوال این رژیم غاصب باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :