19 دی آنلاین: دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.
حجت‌الاسلام علی نیکزاد؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، اظهار کرد: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش‌آفرینی داشته باشد.
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمی‌توانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.
حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین‌المللی مشهور و اثرگذار کرد.
وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.
5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات دانش‌آموزان
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.
مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت‌وگو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.
حجت‌الاسلام نیکزاد عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :