19 دی آنلاین: رئیس موسسه تحقیقات آب کشور از پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در استان‌های کرمان، یزد و مازندران در مدت نزدیک به ۶۰ ساعت، ۷۰ تا ۹۰ میلی‌متر بارندگی را شاهد باشیم.
به گزارش وزارت نیرو، «محمدرضا کاویان‌پور» از فعال‌شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و افزود: این سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.
وی بیان‌داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.
رئیس موسسه تحقیقات آب ادامه‌داد: همچنین در مدت ۴۸ ساعت، بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال‌وبختیاری شاهد خواهیم بود.
کاویان‌پور اضافه‌کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، در مدت ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.
مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :