19 دی آنلاین: تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی مقابل تایلند توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ شود.
فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز یکشنبه بین تیم‌های تایلند و ایران در سالن بانکوک آره‌نا برگزار شد که در نهایت ایران با نتیجه ۴ بر ۱ توانست میزبان را شکست دهد و قهرمان آسیا شود.
شاگردان وحید شمسایی که در این دیدار مقابل تماشاگران پرشمار تایلندی بازی می‌کردند، در همان دقیقه یک روی شوت سنگین مهدی کریمی توانستند به گل نخست خود برسند. در ادامه فشار حملات تایلند بیشتر شد اما ایران روی یک کار ترکیبی و در دقیقه ۶ توسط سعید احمد عباسی به گل دوم رسید.
شاگردان میگوئل رودریگو که نمی‌خواستند به راحتی بازنده این دیدار باشند، فشار را روی ایران بیشتر کردند. ایران نیز با انجام ۵ خطا وارد محدوده خطر شد اما تا پایان نیمه اول خطایی انجام نداد و این نیمه با همان نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.
در نیمه دوم تایلند توانست در دقیقه ۷ به گل اول خود برسد. پس از این گل، بازیکنان ایران به خود آمدند و علی‌اصغر حسن زاده یک دقیقه پس از گل تایلند روی یک ضربه والی زیبا توانست گل سوم را به ثمر برساند.
تایلند پس از اینکه نتوانست گل‌های خورده را جبران کند، بازی پاورپلی (۵ نفره) را در دستور کار قرار داد اما در همین حین باقر محمدی دروازه‌بان تیم ملی ایران از اشتباه تایلندی‌ها استفاده کرد و توانست گل چهارم تیم ملی فوتسال کشورمان را به ثمر برساند.
در پایان بازی همین نتیجه باقی ماند و ایران توانست قهرمانی خود را جشن بگیرد.
تیم ملی فوتسال ایران که دوره قبل نتوانسته بود قهرمان شود، در این دوره تاج و تخت خود را پس گرفت و به سیزدهمین قهرمانی خود در قاره کهن رسید.
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و مهدی تاج رییس کمیته فوتسال آسیا و رییس فدراسیون فوتبال ایران نیز این بازی را از نزدیک نظاره کردند.
در پایان رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا تیم ازبکستان توانست عنوان سومی را به دست بیاورد. این رقابت‌ها حکم انتخابی جام جهانی را نیز داشت و تیم‌های ایران، تایلند، تاجیکستان و افغانستان موفق شدند جواز حضور در جام جهانی ازبکستان را کسب کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :