۱۹ دی آنلاین: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نوزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور ۷۱۵ حافظ در قم برگزار می‌شود.
عبدالعلی براتی در گفت‌وگویی خبری عنوان کرد: آزمون‌های حفظ قرآن کریم در کشور به دو نوع برگزار می‌شود که نوع نخست آن آزمون عمومی است و از طریق موسسات قرآنی با مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نوع دوم آزمون حفظ قرآن کریم، حفظ تخصصی است که آزمون کتبی آن یکبار در سال برگزار می‌شود که امسال نوزدهمین سال برگزاری این آزمون در سراسر کشور است.
وی با بیان اینکه ۷۱۵ حافظ از استان قم در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: استان قم از نظر تعداد شرکت کنندگان در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم، در رتبه پنجم کشور قرار دارد و از نظر تناسب جمعیتی، رتبه نخست تعداد شرکت کننده را در کشور دارد.
براتی با اشاره به اینکه اتباع و مهاجرین خارجی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، ابراز کرد: حافظانی که در مرحله کتبی نمره قبولی را کسب کنند، وارد مرحله آزمون شفاهی می‌شوند که در مردادماه برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم محدودیت سنی ندارد، مطرح کرد: آزمون و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است، در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :