19 دی آنلاین: هزاران دانشجو روز سه‌شنبه در کاراکاس پایتخت ونزوئلا به دنبال دانشگاه های اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه تظاهرات کردند.
به گزارش تاس، دانشجویان از دانشگاه بولیواری تا مجمع ملی ونزوئلا راهپیمایی کرده و عللیه تجاوز و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین شعار دادند.
«فادی الزابن» سفیر فلسطین در کاراکاس در جمع معترضان گفت: فلسطین ۷۵ سال منتظر عدالت مانده و از حق موجودیت خود دفاع کرده است.
وی افزود: اسرائیل، نوار غزه را به گورستان کودکان و زنان تبدیل کرده است. چند کودک دیگر باید جان بدهند تا ما به استقلال برسیم؟
سفیر فلسطین اظهار کرد که اسرائیل در غزه «۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی و پنج دانشگاه را نابود کرده و ۸۰ رئیس دانشگاه را کشته است.
نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دوشنبه گفت: جوانان دنیا باید با آمدن به خیابان‌ها نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را افشا کرده و خواستار صلح دائمی شوند.
دولت ونزوئلا شنبه در سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با فلسطین بار دیگر بر دوستی و همبستگی با مردم این کشور در مواجهه با وحشیگری [رژیم] اسرائیل در غزه تاکید کرد.
تارنمای خبرگزاری تله سور اعلام کرد: یوان گیل، وزیر امور خارجه ونزوئلا شنبه به همراه فادی الزابن سفیر فلسطین، تاج گلی را به مناسبت پانزدهمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه بر مزار سیمون بولیوار (رهبر انقلاب‌های آزادی‌بخش آمریکای لاتین از استعمار اسپانیا) قرار دادند.
گیل، در این باره در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز، ما دوستی و همبستگی خود را با مردم فلسطین که در بحبوحه نسل ‌کشی توانسته اند وجدان جهانیان را در برابر وحشیگری [رژیم] اسرائیل و متحدانش در واشنگتن بیدار کنند، دوباره اعلام می‌کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :