19 دی آنلاین: معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور از فراهم کردن زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره خبر داد و گفت: پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ نمونه از این جت تهیه شده و کار در حال پیشروی است.
روح الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - در حاشیه جلسه هیات دولت درباره هواپیمای ۷۲ نفره پروژه دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر به خبرنگاران اظهار داشت: در کشور پروژه‌های متعدد دانشگاهی، غیر دانشگاهی و صنعتی برای ارتقای صنعت هواپیمایی کشوری در دستور کار است که از جمله آنها پروژه هواپیمای ۷۲ نفره است که در ادامه ارتقای هواپیمای ۱۴۱ در دستور قرار دارد.
وی افزود: البته آن پروژه متوقف شد و تیم آن در بخش دیگری مشغول به فعالیت هستند. ولی رسانه استعمار پیر( بی بی سی) که کارش دروغ پراکنی است، بدون توجه، پروژه هواپیمای ۷۲ نفره را همان پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره که کارگروه آن را رییس جمهور تشکیل داده است، عنوان کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: رییس جمهور دستور تشکیل کارگروهی در خصوص پروژه هواپیمای ۱۰۰ نفره را دادند و وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت)، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این کارگروه حضور داشتند و جمع بندی این کارگروه بر این شد که هواپیمای به‌روز جت با حداقل ۱۰۰ نفر سرنشین طراحی شود و کار آن در حال انجام است.
دهقانی فیروزآبادی بیان داشت: زیرساخت‌ها و تجهیزات اصلی جت ۱۰۰ نفره احصا شده و پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ نمونه از آن تهیه شده است و به صورت محکم و جدی کار درحال پیش روی است.
به گزارش ایرنا، پروژه جت ۷۲ نفره‌ای که در نشست خبری اخیر معاون علمی رئیس‌جمهور مطرح شد یک پروژه دانشگاهی است که بیش از ۸ سال پیش در دانشگاه‌ امیرکبیر تعریف شد و تا به امروز نیز این پروژه با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده اما بی‌بی‌سی در یک گاف رسانه‌ای بدون اینکه از پروژه مورد بحث در نشست خبری سالیانه دهقانی اطلاع دقیق داشته باشد مدعی شد که توقف پروژه‌ای که دهقانی آن را اعلام کرده، همان پروژه ساخت جت ۷۲ نفره اعلامی از سوی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ بوده است در حالی‌که پروژه مورد اشاره رئیس‌جمهور، پروژه‌ای مربوط به ۲ سال اخیر است. اما پروژه مورد اشاره معاون علمی رئیس‌جمهور، پروژه دانشگاهی ساخت جت ۷۲ نفره است که حداقل ۸ سال از عمر آن می‌گذرد.
  • نویسنده :
  • منبع :