19 دی آنلاین:‌ سخنگوی دولت با اعلام اینکه به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد گفت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.
وی همچنین گفت: سایر اجزای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مثل حق اولاد و عائله مندی هم افزایش قابل قبولی داشته است.
بهادری جهرمی ادامه داد: شش ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا می گذارد و قرار بود تا دولت برنامه آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان بندی شده به تصویب دولت رسید. سازوکار اجرای این برنامه و وظایف هر دستگاه مشخص شده است این برنامه جامع است و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.
سخنگوی دولت همچنین خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر هیات دولت در راستای اجرایی سازی یکی از سیاست های کلی تامین اجتماعی است و آیین نامه ای به تصویب رسید برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان. این آیین نامه با پیشنهاد وزارت کار ارائه شده بود، امروز به تصویب رسید تا هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت رسانی های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی داشته باشیم.
بهادری جهرمی درباره میزان کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان نیز گفت: با تصویب هیات وزیران، فعلا میزان ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار می گیرد تا در سطح استان هزینه کنند. البته میزان خسارات بیشتر است و پس از برآورد نهایی از خسارات، میزان کمک ها مشخص می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :