19 دی آنلاین: مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش خواستار توقف پخش سریال «افعی تهران» به دلیل اهانت به قشر معلمان شد.
امید رضاوند؛ مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار برنا از شکایت دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه سریال «افعی تهران» خبر داد و گفت: در خصوص این سریال به دادستان اعلام جرم شده و خواستار توقف پخش سریال و برخورد قانونی با دست اندرکاران این سریال شده ایم.
وی ادامه داد: نسبت به جواد فرحانی؛ تهیه کننده، پیمان معادی و پویا مهدوی زاده؛ نویسندگان و سامان مقدم؛ کارگردان و دیگر عوامل سریال «افعی تهران»، به دلیل سکانس برخورد نامناسب با قشر فرهنگی و معلم در قسمت پیشین سریال، اعلام جرم شده است.
رضاوند افزود: تقاضای برخورد قانونی با این عوامل را از دادستان تهران داریم. این جرم جنبه عمومی دارد و به یک قشری از جامعه توهین و اهانت کرده است؛ بنابراین بدون درخواست آن قشر (معلمان) هم می‌توان به صورت حقوقی نسبت به شخص یا گروهی که اهانت کرده، اعلام جرم شود. این جرم جنبه عمومی دارد و نیاز به شاکی خصوصی نیز نیست.
گفتنی است، ساعاتی پیش خبری مبنی بر شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضائی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریال‌های نمایش خانگی، از سوی امید رضاوند؛ مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضائی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
رضاوند در این خبر، با اشاره به شأن و جایگاه رفیع و والای معلم در جامعه، اظهار کرده بود: «علیرغم این مهم که معلّم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت، از نقش و جایگاه منحصر به فردی در جامعه برخوردار بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان این جامعه غیرقابل انکار است، چندی پیش در یکی از سریال‌های نمایش خانگی نسبت به این قشر فرهیخته، توهین و اهانت و هتک حرمتی صورت گرفته که این رفتار ناشایست موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان شده است.»
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی با تاکید بر اینکه وزارت‌آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحد‌های حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضائی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است اعلام کرد: «در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.»
  • نویسنده :
  • منبع :