19 دی آنلاین: در دویست و سی‌امین روز جنگ غزه، جنایات رژیم صهیونیستی با تداوم حملات به غزه، جبالیا و رفح ادامه دارد؛ جنگی که شمار شهدای آن امروز ۳۵ هزار و ۷۰۹ نفر اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در دویست و سی‌امین روز جنگ علیه نوار غزه، با بمباران مناطق مختلف ده‌ها نفر را شهید و زخمی کردند.
رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته با ارتکاب ۶ مورد کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی، ۶۲ نفر را شهید و ۱۳۸ نفر دیگر را زخمی کرد و به این ترتیب شمار شهدا از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۳۵ هزار و ۷۰۹ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۷۹ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته در سه نوبت شهر غزه را بمباران کردند که طی آن ۱۶ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک به شهادت رسیدند.
در بمباران یک مسجد و مدرسه فاطمة الزهراء که تعدادی از آوارگان محله الدرج واقع در مرکز غزه در آن پناه گرفته بودند، دستکم ۱۰ نفر شهید شدند.
همچنین در حمله به یک آپارتمان در محله تل‌ الهوا واقع در جنوب شهر غزه یک فلسطینی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند.
در جبالیا نیز حملات صهیونیست‌ها ادامه دارد و نظامیان صهیونیست برای دوازدهمین روز متوالی به اردوگاه جبالیا یورش برده و محله‌های این اردوگاه را تحت محاصره خود درآوردند.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدرسه ابوحسین را که تعدادی از آوارگان در آن پناه گرفته بودند، بمباران کرد که در نتیجه آن چهار نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شدند؛ علاوه بر آن، پنج فلسطینی نیز در بمباران یک خانه در منطقه الجرن اردوگاه جبالیا شهید شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین پس از چهار روز محاصره بیمارستان العوده در تل‌الزعتر به این بیمارستان یورش برده و کادر پزشکی آن را مجبور به ترک بیمارستان کردند. هنوز سرنوشت بیماران معلوم نیست. طبق گزارش‌های به دست آمده ۱۴۸ نفر در این بیمارستان تحت محاصره بوده‌اند.
در جنوب نوار غزه و شهر رفح نیز حملات رژیم صهیونیستی ادامه دارد و صدای انفجار ناشی از بمباران محله‌های شرقی و مرکز شهر رفح به گوش می‌رسد.
همچنین تانک رژیم صهیونیستی با ورود به نقطه مرزی مصر و فلسطین در غرب محور صلاح‌الدین، این منطقه را هدف قرار داد.
رژیم صهیونیستی همچنین برای شانزدهمین روز متوالی گذرگاه مرزی رفح را تعطیل کرده است.
کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد.
ارتش رژیم اشغالگر، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.
در شرایطی که ارتش اشغالگر در غزه زمین گیر شده است، تندروهای کابینه نتانیاهو، نه تنها خواهان گسترش جنگ در غزه بلکه خواهان گسترش جنگ به جنوب لبنان نیز هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :