19 دی آنلاین: سرپرست وزارت امور خارجه با وزیر امور خارجه عمان دیدار کرد.

«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان دیدار کرد.
همچنین علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه بعدازظهر امروز (دوشنبه) پس از دیدار با بدرالبوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری مشترک با وی اظهارداشت: از سلطنت عمان برای ارسال پیام‌های تسلیت مقامات عالی رتبه تشکر میکنم و صمیمانه از ابتکار سلطان عمان برای اعزام هیاتی در مراسم تکریم شهدای خدمت تشکر میکنم. از برادرم وزیر امور خارجه عمان که امروز برای عرض تسلیت به مقامات ایران در رأس هیاتی وارد ایران شدند و بار دیگر نشان دادند که دوستانی پایدار و برادرانی صمیمی برای ایران هستند و ما قدردان این نوع رویکرد آنها هستیم تشکر میکنم.
وی گفت: سیاست خارجی جایگاه ویژه‌ای در دکترین دولت آیت الله رئیسی داشت که یکی از اصول آن سیاست همبستگی بود. این سیاست مولفه‌هایی دارد، اول تحکیم روابط سیاسی با همسایگان، دوم تحکیم روابط تجاری و سوم تعامل نخبگان با همسایگان بود.
سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: از همان روز نخست آیین تحلیف، آیت الله رئیسی صداقت و هوشمندی خود را به هیات‌های خارجی حاضر در مراسم نشان دادند و خاطرم هست که رویکرد ایجابی رئیس دولت جدید برای آنها ملموس و مشهود بود.
باقری افزود: امروز در حال تحکیم روابط دوستی و برادری و ارتقای روابط چندجانبه با همسایگان هستیم و اراده جمهوری اسلامی ایران است که حفره‌ای در روابط دوستی با همسایگان ایجاد نشود. راه بیرون راندن بیگانگان از منطقه در پیوندهای دوستی و تعمیق روابط با همسایگان است.
وی ادامه داد: امروز موفقیت این ابتکار آیت الله رئیسی را در اختیار داریم و این یک فرصت برای ملت‌ها و دولت‌های منطقه است. ما امروز در موضوع غزه و نسل کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی صحبت کردیم و تاکید کردیم که باید تلاش بیشتر و جدی‌تری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های بشردوستانه صورت بگیرد و ایران و عمان در این راستا با یکدیگر همکاری‌های بهتری را خواهند داشت. 
وزیر خارجه عمان هم در این نشست گفت: این سفر برای اعلان همبستگی با ایران در مصیبت اخیری که منجر به شهادت آقای رئیسی و دوست ما آقای امیرعبداللهیان رخداد، صورت گرفت و از خدا می‌خواهیم همه آنها را در بهشت برین قرار دهد.
بدرالبوسعیدی ادامه داد: امروز در خصوص موضوعات و پرونده‌های مختلف از جمله مسائل مشترک دو کشور در منطقه که یکی از آنها موضوع فلسطین و ظلم و کشتار جمعی و ویرانه سازی غزه است صحبت کردیم. تلاش‌های زیادی در حال انجام است تا این ظلم و ستم برچیده شود.
وی بیان کرد: اراده ما و اراده بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین محقق خواهد شد. روابط ایران و عمان رو به جلو است و تلاش می‌کنیم توافقنامه‌هایی که میان خود داریم را فعال کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :