19 دی آنلاین: مشاور نخست وزیر عراق استقبال گرم تهران از محمد شیاع السودانی نخست وزیر کشورش را نشانه روابط عمیق بین جمهوری اسلامی ایران و عراق دانست.
به گزارش پایگاه خبری شبکه ۹۶۴ عراق، «حسین علاوی» مشاور نخست وزیر عراق با اشاره به دیدار اخیر السودانی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مقامات بلندپایه ایرانی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش گفت: هیاتی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای عرض تسلیت از طرف دولت و مردم عراق به تهران سفر کرد و در جریان این سفر، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به گرمی نخست وزیر عراق را به حضور پذیرفتند که دلیلی بر وجود روابط عمیق دو کشور است.
وی اظهار داشت: ایران و عراق به دلیل پیوند تاریخی، جغرافیایی و منافع استراتژیک متقابل و روابط اجتماعی، فرهنگی و مذهبی دارای روابط عمیقی هستند که آینده‌ای باثبات و توام با رفاه و آسایش را برای عراق رقم می‌زند.
علاوی افزود: دولت محمد شیاع السودانی برای توسعه منافع ملی عراق با هر ۶ کشور همسایه که مهمترین آن‌ها ایران، عربستان و همچنین سوریه، اردن و کویت هستند، تلاش می‌کند و این همان چیزی است که عراق را به سمت اجرای برنامه‌های دولت و اولویت‌های دیپلماسی سازنده که رویکرد سیاست خارجی عراق بر آن استوار است، سوق می‌دهد.
به گفته وی، امنیت و توسعه و گفت‌وگوی منطقه‌ای از اولویت‌های اساسی السودانی در راستای ثبات منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس و هر آنچه مربوط به غرب آسیا می‌شود، است.

  • نویسنده :
  • منبع :