19 دی آنلاین: ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا می گوید: یکی از احتمالات قوی درباره کاندیداهایی که به صحنه خواهند آمد آقای لاریجانی بود و این اتفاق هم رخ داد ظاهراً مشورت هایی هم از سوی ایشان صورت گرفت و در نهایت تصمیم گرفت که حضور پیدا کرده و ثبت نام کنند.

توئیت شبانگاهی علی لاریجانی در تایید حضورش در انتخابات و حضورش در ستاد انتخابات در دقایق ابتدایی صبح امروز واکنش فوری تندروها را به همراه داشت. نطق ابتدایی لاریجانی که در آن بر ضرورت حل مشکلات معیشتی، رفع تحریم ها و اهمیت آزادی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاکید شده بود به سرعت تندروها را به میدان آورد تا حملات به این کاندیدای انتخابات را شروع کنند. 

ظاهرا لاریجانی مشورت هایی داشته و در نهایت کاندیدا شده است

اما واکنش تندروها و حملات آنها به لاریجانی در جای خود جالب توجه بود حتی بیش از گذشته تا جایی که به گفته ناصر ایمانی هنوز قلم توییت لاریجانی خشک نشده بود که تندروها حملات و واکنش های تندی علیه او به راه انداختند.

ناصر ایمانی از چهره های سیاسی اصولگرا در واکنش توییت دیشب علی لاریجانی و ثبت نام امروز او در وزارت کشور به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری را چطور ارزیابی می کنید؟ به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: به هر حال یکی از احتمالات قوی درباره کاندیداهایی که به صحنه خواهند آمد آقای لاریجانی بود و این اتفاق هم رخ داد ظاهراً مشورت هایی هم از سوی ایشان صورت گرفت و در نهایت تصمیم گرفت که حضور پیدا کرده و ثبت نام کنند. 

کاندیداتوری لاریجانی اتفاق خوبی است، صحنه پرشورتر خواهد شد

او افزود: به هر حال این اتفاق خوبی است چرا که صحنه انتخابات را تا حدودی پرشورتر خواهد کرد به هر حال حضور چهره هایی که جزو چهره های موثر هستند و افراد گمنام و کم تجربه نیستند می توانند انتخابات را تا حدود زیادی پررنگ تر خواهند کرد. 

ناصر ایمانی در واکنش به حملات چهره های تندرو و در مجموع جریان تندرو به حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در ارتباط با مسأله تندروها باید گفت که متاسفانه اجازه ندادند که قلم ایشان خشک شود و آتش حملات خود را آغاز کردند و متاسفانه این رفتارها، بداخلاقی های سیاسی است و در واقع همین افراد و جریانات تندرو هستند که فضای انتخابات را دلسرد می کنند و مشارکت عمومی را در انتخابات کاهش می دهند. 

رمزگشایی ایمانی از حملات زودهنگام تندروها به علی لاریجانی بعد از اعلام کاندیداتوری /او چهره موثری است و صحنه انتخابات را پرشور خواهد کرد

تندروها صحنه انتخابات را سیاه می کنند

این چهره سیاسی تأکید کرد: همین افراد هستند که صحنه انتخابات را سیاه می کنند و اگر هم این افرادی که از سوی ایشان مورد حمله قرار می‌گیرند مانند آقای لاریجانی یا سایرین، موفق به کسب رأی مردم شوند که در نهایت یک رییس جمهوری روی کار آمده که حملات بسیاری به آن وارد شده و به نوعی آن شخص را لکه دار کرده اند، و اگر رییس جمهور هم نشود به هر حال به شخصیتی تبدیل می شود که کاملا مورد اتهام و اتهام های واهی قرار گرفته است و به تعبیری از صحنه سیاست خارج می شود که این به نوعی برای کشور خسران و زیانی است. 

ایمانی اشاره کرد: در واقع این مساله تندروها و منابع قدرتی که این تندروها را تحریک می کنند و آن ها را مانند عروسک خیمه شب بازی به حرکت می آوردند باید خشکانده شود. 

باید با جریان تندرو مقابله کرد زیرا...

این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال این افراد تندرو و جریان فکری آیا جایگاهی بین مردم دارند؟ اظهار داشت: یقینا جایگاهی بین مردم ندارند. در سال ۷۶ به بعد که جریان موسوم به اصلاحات و دوم خردادی ها در مطبوعات مطرح شدند ما به طور مرتب از مسئله یک جریانی به نام جریان تندرو و رادیکال انتقاد می کردیم. در واقع تندروی، رادیکالیسم و آوانگاردیسم ربطی به این جناح و آن جناح ندارد درواقع این نحله فکری و آن نحله فکری ندارد به بیان دیگر اینها یک جریان و مکتب برای خودشان هستند و در دنیا این افراطی ها هم وجود دارند و در کشورهای غربی زیاد هستند و با هر گرایشی که باشند و هر مکتبی را مستمسک نیات خودشان قرار بدهند اینها به هر حال باید مورد مقابله دولت ها و جریانات سیاسی و به ویژه مردم قرار گیرند. 

وی افزود: در واقع این جریانات تندرو به مثابه آسیبی برای حیات سیاسی کشور قلمداد می شوند و ممکن است که امروز آزادی و آزادی خواهی را مستمسک قرار بدهند و فردا دفاع از انقلاب و نظام و رهبری را مستمسک خود قرار بدهند و برای آنها هیچ فرقی نمی کند هر دو برای آنها یکی است و باید با آنها مقابله کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :