19 دی آنلاین: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند. امروز بیشترین میزان ثبت‌نام داوطلبان انجام شد که به نام‌نویسی ۴۳ نفر در انتخابات رسید.
مرحله نام‌نویسی از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از پنج‌شنبه ۱۰ خرداد شروع شده بود، ساعت ۱۸ امروز - ۱۴ خرداد - به پایان رسید.

در همین رابطه؛ رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان در طول پنج روز فرصت به ۲۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند.

محمدتقی شاهچراغی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر ارتقای کیفیت اجرایی ثبت‌نام گذاشتیم و تمام مسائل دوره‌های بعد پیش‌بینی‌ شد و آنچه به اذعان مراجعه‌کنندگان و داوطلبان رسیده این است که رشد داشتیم و وضعیت بهتر از گذشته داشته‌ایم.
وی یادآور شد: تعداد مراجعه‌کنندگان در سال ۱۳۹۶ تا ۱۶۳۶ نفر بود که در سال ۱۴۰۰ به ۵۹۲ نفر کاهش یافت و در طول این پنج رو نیز ۲۸۷ نفر مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام را بودند.
شاهچراغی تاکید کرد: پس از این هفت روز شورای نگهبان فرصت بررسی وضعیت داوطلبان کاندیداتوری انتخابات را دارد تا در نهایت اسامی کاندیداهای انتخابات اعلام شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اسامی افراد تاییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خرداد اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: به مدت ۱۵ روز از تاریخ ۲۲ خرداد کسانی که تأیید صلاحیت شدند اقدام به تبلیغات می کنند. نهایتا روز ۷ تیر تبلیغات ممنوع است و روز ۸ تیر ماه روز انتخابات مرحله اول است؛ اگر انتخابات در مرحله اول تمام شد، ادامه فرآیند طی می شود؛ اگر تمام نشد، هفته بعد از مرحله اول یعنی ۱۵ تیر ماه مجددا مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود .
رئیس ستاد انتخابات تاکید کرد: حدود ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور پیش بینی شده است. در ۹۰ هزار نقطه فرآیند رای گیری انجام خواهد شد. همه ی بستر ها برای یک انتخابات خوب فراهم است.
وی بیان کرد: در طول این ۵ روز افراد متعدد سوای از حضور در عرصه انتخابات به وزارت کشور مراجعه کردند و باید توجه کرد هر مراجعه ای در وزارت کشور دلیلی بر ثبت نام نیست. کسانی هم‌که برای ثبت نام آمدند ولی واجد شرایط نبودند، شرایط پذیرفتند. امروز ۴۳ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که روزپرکاری بود.
همچنین احمد وحیدی، وزیر کشور عصر دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - پس از پایان مهلت ۵ روزه نامه نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور به بیانات آموز رهبری انقلاب اسلامی درباره انتخابات اشاره کرد و گفت: بیانات امروز مقام معظم راهگشای همه ما و همه داوطلبان عزیز مه برای حضور در این صحنه بزرگ خود را آماده کردند راهگشا است.
وی با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: در این ایام همه چهره جدیدی از ثبت نام را شاهد بودند که حاصل تلاش همه دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مجریان و ناظران است. به لطف خدا این مرحله از کار با خوبی و انضباط و با نظم خیلی ارزشمندی انجام شد و داوطلبان در ستاد انتخابات فرصت پیدا کردند تا به شکل مختصر اهداف و برنامه‌های خود را مطرح کنند و این مطالب نیز به خوبی منعکس شد. ان شاءالله همچنان شاهد حضور خردمندانه و اخلاق مدارانه با نگاه به وضعیت کنونی و حساسیت‌های کنونی کشور باشیم. در فقدان شهید رئیسی مسئولیت بزرگی بر عهده همه ما و داوطلبان عزیز قرار گرفته تا بتوانیم راه شهید عزیز را ادامه دهیم و فضای پاک و منزه حاصل از شهادت شهدای خدمت همچنان در ادامه راه حفظ شود و بتوانیم شاهد انتخاباتی تراز باشیم.
وزیر کشور در ادامه به ارائه گزارشی از ۵ روز نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت و گفت: در این ۵ روز ۸۰ نفر از مجموع مراجعین موفق به ثبت نام شدند و ثبت نام نیز از مراجعه کنندگانی صورت می‌گرفت که دارای واجد شرایط اولیه چهارگانه سن، مدرک تحصیلی، سابقه و گواهی عدم سوء پیشینه بودند.
وحیدی اظهار کرد: در مرحله بعدی انتخابات، شورای نگهبان به ارزیابی صلاحیت این افراد می‌پردازد و ما برای دوره ۱۵ روزه تبلیغات و در نهایت برگزاری انتخابات وارد خواهیم شد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات در ایام بعد از به شهادت رسیدن رئیس جمهوری تاکید کرد: این از برکات نظام مقدس است که چنین اتفاق سخت، دردناک و تلخی برای ملت ما اتفاق افتاده، اما می‌بینیم که هیچ چیزی از مجرای خود خارج نشده و همه چیز در زمان خود اتفاق افتاده است؛ مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در زمان خود تشکیل و انتخابات در حال برگزاری است و این‌ها همه حاکی از استحکام نظام است و همانطور که رهبری فرمودند ملت ما از این اتفاقات سخت حماسه می‌سازند و این خصوصیت ملت ما منحصر به فرد است. ان شاءالله که قدردان این ملت بزرگ باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :