رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از ۵۵ تن برنج خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالا‌ها کشف شده را بیش از ۴ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف انبار احتکار برنج در محدوده جنوب تهران شدند.
وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری برنج در یک انباری در یافت‌آباد تخلیه و دپو شده که کالا‌ها توسط وانت به این مکان منتقل و سپس توزیع می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مامورین این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالا‌ها در سامانه انبار‌ها نیز ثبت نشده است.
افشاری بیان کرد: مأموران مشاهده کردند مقادیر انبوهی کالا‌های اساسی از نوع برنج در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد مربوط به این کالا‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه ندارند.
این مقام انتظامی افزود: کالا‌ها شامل: مقدار ۲۰ هزار کیلوگرم برنج هاشمی، ۱۰ هزار کیلوگرم برنج فجر و ۲۵ هزار کیلوگرم برنج عنبربو بوده که انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: احتکار و قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه ریزی‌های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه میگردد. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.
  • نویسنده :
  • منبع :