19 دی آنلاین: سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعدآباد گفت: برخی از این فرش‌هایی که مدعی شدند سرقت شده، در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شدند که نشان می‌دهد سرقتی رخ نداده است.
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه‌شنبه (۲۲ خردادماه) در نشست خبری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سرقت فرش‌های سعدآباد گفت: در مرجع قضایی مرتبط پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و تعدادی از افراد مطلع احضار شدند و تحقیقات مقدماتی انجام شده است. برخی از این فرش‌هایی که مدعی شدند سرقت شده است در سایر دستگاه‌های دولتی پیدا شدند که نشان می‌دهد سرقتی رخ نداده است.
جهانگیر افزود: اینکه بدون تشریفات قانونی و رعایت ضوابط و مقررات اقدامی انجام شود، نشان می‌دهد، سهل انگاری‌هایی صورت گرفته است و از محلی به محله‌های دیگر دولتی فرستاده شده و این شائبه ایجاد شده که بحث سرقت صورت گرفته است؛ در حالی که تعدادی از این فرش‌ها در برخی مجموعه‌های دولتی شناسایی و ردیابی شده است. امیدواریم با پیگیری‌های بعدی که صورت می‌گیرد، شناسایی و تعیین تکلیف بقیه فرش‌ها انجام شود. پرونده قضایی در حال رسیدگی است و اگر سوءاستفاده‌ای شده باشد برابر مقررات رسیدگی می‌شود و اگر سهل‌انگاری صورت گرفته که نتایج تاکنون همین را نشان می‌دهد، مشخص شود نتیجه آن چه بوده است تا به اطلاع مردم برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :