19 دی آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت شایعه صهیونیست‌ها در خصوص شهادت مسئولان حزب الله لبنان را رد کرد.
مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: شایعات دروغی درباره شهادت مسئولین حزب الله در حال انتشار است که به هیچوجه صحت ندارد.
وی ادامه داد: هدف از اینکار جنگ روانی است.
گفتنی است؛ رسانه‌های صهیونیستی در خصوص حمله شب گذشته به جنتا مدعی شدند در این حمله رزمندگان، فرماندهان و یا مسئولان حزب الله به شهادت نرسیده‌اند. این دستاوردسازی کاذب رسانه‌ای در شرایطی است که رژیم شکست‌های سختی در روزهای اخیر از حزب الله دریافت کرده است.
روستای جنتا یکی از روستاهای لبنان در استان بعلبک است. بعلبک بزرگترین استان لبنان محسوب می‌شود که در بخش شمال شرقی لبنان قرار گرفته و مرزهای مشترکی با کشور سوریه دارد.
روستای جنتا با یک هزار و ۳۷۳ هکتار مساحت، براساس آمارهای سال ۲۰۱۶ جمعیتی ۳۴۵ نفره دارد و از روستاهای بسیار کم جمعیت لبنان محسوب می‌شود.
مسافت روستای جنتا تا بیروت پایتخت لبنان، ۷۵ کیلومتر است و این روستا ۱۰۸۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
دلیل اصلی اهمیت جنتا، این موضوع است که حزب الله لبنان در آغاز فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی خود در ژوئن سال ۱۹۸۲، آموزش‌های نظامی نیروهایش را از پایگاهی که در این روستا ایجاد کرده بود، آغاز کرد. در واقع نخستین گروه از مبارزان حزب الله لبنان در پایگاه آموزشی جنتا، دوره‌های خود را تحت نظر مستشاران نظامی از ایران، گذراندند.
  • نویسنده :
  • منبع :