19 دی آنلاین: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از امکان صادرات گوشت بسته بندی از نیمه دوم سال خبرداد.
مجتبی نوروزی با بیان اینکه با توجه به وضعیت خوب مراتع در سال جاری و افزایش تولید دام روستایی و عشایری شرایط به شکلی پیش می رود که از نیمه دوم امسال امکان صادرات گوشت بسته بندی مهیا می شود،اظهار کرد:به دنبال بازارهای صادراتی عراق و خلیج فارس هستیم.
وی در ادامه به صادرات مرغ نیز اشاره کرد و گفت:از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشورهای هدف به طور عمده به عراق صادر شده است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: حدود ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به هفت کشور از جمله امارات، قطر، عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.
نوروزی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی کنترل و نظارت بهداشتی فراورده های خام دامی در نظر دارد علاوه بر تامین و عرضه محصول سالم، برنامه تنوع باراندازها برای دسترسی مردم پایتخت به کالاهای تنظیم بازاری همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را اجرایی کند، گفت:هدف سازمان دامپزشکی تنوع بخشی به مراکز تامین و توزیع گوشت و باراندازهای تهران است.
وی درباره بازدید از یکی از باراندازها و مراکز دپوی گوشت شهر تهران نیز گفت: اکنون در نزدیکی تهران سردخانه ای ۱۵ هزارتنی تامین و بسته بندی و عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را با قیمت های مصوب تنظیم بازاری داریم، این ظرفیت برای تنظیم بازار تهران است تا مردم دغدغه ای در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ نداشته باشند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز می‌شود که بین شبکه های عرضه توزیع می شود و ۵۰ تن گوشت برای قراردادهای این بارانداز به بخش خصوصی است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشورهای روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در برخی از فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :