19 دی آنلاین: ساعاتی پیش یک معدن در منطقه جاده اراک-توره دچار ریزش شد که بلافاصله پس از این حادثه با تشکیل ستاد مدیریت بحران و اعزام تیم‌های عملیاتی، امداد و نجات آغاز شد.
امروز مقارن ساعت ۱۰ صبح براساس تلفن واصله به اداره کل بحران استانداری مرکزی خبر ریزش بخشی از معادن سنگ شهرستان شازند دریافت شد.حدود چهار نفر با چهار وسیله مهندسی زیر این حجم از این آوار گرفتار شدند و عوامل امدادی و مهندسی در تلاش هستند تا به این افراد دسترسی پیدا کنند.
فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی با اعلام این خبر، در جریان حضور خود در صحنه با اشاره به اینکه با وقوع این سانحه تیم های امدادی و مهندسی از همان ساعات اولیه حادثه در محل حضور یافتند، افزود: حجم ریزش معدن بسیار زیاد است و عملا کار تخلیه با روش های عادی وجود ندارد.
وی بیان کرد: به انداز کافی ماشین آلات متعدد از سطح منطقه فراخوانده شده است و وزیر کشور نیز دقایق پیش در تماس تلفنی دستور کمک احتمالی از سایر استان ها را صادر کرد.
مخلص الائمه افزود: مجموعه دستگاههای اجرایی با محوریت فرمانداری شهرستان شازند مشغول عملیات امداد و نجات هستند و سگ های زنده یاب نیز کار ردیابی را انجام می‌دهند تا محل آواربرداری دقیقا مشخص شود.
وی با بیان این که بخشی از ریزش به دلیل شیب منفی ایجاد شده این احتمال را می دهد که مجددا ریزش کند، افزود: علت دقیق حادثه مشخص نیست اما براساس تحقیقات اولیه روز گذشته انفجار معدن صورت گرفته و به دلیل عدم ایمن سازی مناسب و یا بارندگی شب گذشته شرایط را تغییر داده است و بر اثر فعالیت امروز در جمع آوری سنگ بر اثر ترک های روز گذشته معدن ریزش کرده است.
فعلا چهار نفر در زیر آوار هستند و عملیات امداد و نجات امیداوارانه ادامه دارد.
استاندار مرکزی از دقایق ابتدایی حادثه با حضور در صحنه، عملیات آواربرداری و امداد و نجات را فرماندهی می‌کند.

اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های کشور به معدن اراک - توره

در همین رابطه؛ مرکزی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: ۱۴ تیم امدادی از استان‌های کشور برای کمک رسانی به افراد گرفتار در معدن اراک - توره (واقع در شازند) به منطقه اعزام شده‌اند.

علیرضا شهرجردی در گفت و گو ایسنا اظهار کرد: تیم‌های امدادی در قالب هفت تیم واکنش سریع است و ۶ تیم آنست از استان های مرکزی، قم، لرستان و همدان به منطقه ریزش اعزام شده‌اند. 

وی با بیان اینکه احتمال حبس شدن ۴ نفر وجود دارد، افزود: در این عملیات یک تیم واکنش سریع، یک تیم کوهستان و دو تیم آنست استان مرکزی، دو تیم واکنش سریع و یک تیم آنست از استان قم، سه تیم واکنش سریع و دو تیم آنست از استان لرستان، یک تیم واکنش سریع و یک تیم آنست از استان همدان در منطقه حضور دارند. 

عملیات جستجو و دسترسی به افراد حبس شده توسط تیم های امدادی ادامه دارد.


.


  • نویسنده :
  • منبع :