19 دی آنلاین: در راستای فضای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری، پنج مناظره چهار ساعته از شبکه یک سیما پخش خواهد شد که اولین مناظره امروز (دوشنبه ۲۸ خرداد) از ساعت ۲۰ تا ۲۴ با حضور ۶ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات برگزار خواهد شد.
پیمان جبلی، رییس سازمان صدا و سیما در گفت وگو با شفقنا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای رعایت اخلاق انتخاباتی در مناظره ها بیان کرد: به منظور رعایت اخلاق انتخاباتی پیشنهاداتی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات دادیم و خواستیم کمیسیون دخالت صریح تر و روشن تری در جریان برگزاری مناظره ها داشته باشد که شامل ورود مستقیم کمیسیون در صورت مشاهده تخلف یا تذکر یا به عبارتی حتی ورود به روند برگزاری مناظره بود که این موضوع در جلسه کمیسیون بررسی شد.
وی تأکید کرد: اینکه کمیسیون در زمان برگزاری مناظره به این جمع بندی برسد که در آن لحظه یک تخلف انتخاباتی اتفاق افتاده شاید مقداری مشکل باشد.
وی گفت: دیدگاه دیگری که به کمیسیون منتقل شد این بود که در ابتدای مناظره بعدی یا در پایان مناظره ای که شکل می گیرد، کمیسیون و سخنگوی کمیسیون به شکل کلی تذکراتی را کاندیداها بدهند و یادآوری کنند که موادی از آیین نامه زیر پا گذاشته شده است.
جبلی در پاسخ به این پرسش که برای مدیریت فضای مناظره ها چه تدابیری اندیشیده شده است؟ بیان کرد: در طراحی مناظره به گونه ای عمل خواهیم کرد که تا حدودی با دوره های قبل متفاوت است و تلاش می کنیم که نامزدهای محترم در همان موضوعی که از آنها سوال شده پاسخ بدهند و حواشی ناشی از کلی گویی اتفاق نیفتد. تدبیر دیگر تذکراتی است که به ستادهای نامزدهای محترم داده شده و به آنها آیین نامه محتوای تبلیغات یادآوری شده و تدبیر دیگر رفتاری است که کمیسیون انجام می دهد تا بتواند فضای مناظره را کنترل و مدیریت کند.

  • نویسنده :
  • منبع :