19 دی آنلاین: فعال رسانه‌ای به موضع گیری برخی کاندیداهای ریاست جمهوری درباره موضوعاتی چون طرح نور و لایحه عفاف و حجاب واکنش نشان داد.
علیرضا معزی، فعال رسانه‌ای، با انتشار یادداشتی درخصوص موضعگیری خاص کاندیداها در انتخابات ۱۴۰۳، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
تصویب لایحه‌ی عفاف و حجاب در مجلس، اجرای طرح نور در خیابان، جریمه شهروندان، توقیف خودروها و پلمب کسب‌وکارها آنقدر بازخورد منفی و عمیقی داشته که حتی تندروترین نیروها هم توان دفاع صریح از آن را ندارند و راهی برایشان باقی نمی‌ماند جز بازی با کلمات!
 

گفتنی است؛ سعید جلیلی درباره حجاب با اینکه از مدافعان گشت ارشاد و طرح نور است، از آن در تلویزیون دفاع نکرد و جواب مشخصی نداد.

حسین انتظامی کارشناس برنامه از سعید جلیلی پرسید: اگر در دولت شما به خاطر یک خانم بی حجاب رستوران تعطیل شود یا تاکسی اینترنتی به پارکینگ منتقل بشود برای این چه تدبیری دارید؟ سعید جلیلی پاسخ داد: اینکه پاسخ را دریافت نکردید با احترام عمق راهبردی لازم است اگر درک نکنید سطح آن را هم درک نمی‌کنید!

این سوال و جواب نشان داد جلیلی علیرغم اینکه از مدافعان گشت و ارشاد و طرح نور است، ترسو و بزدل است.

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

این ماجرای «عمق راهبردی» یکی از نامزدهای اصولگرا را من هم شنیدم. واقعا متاسفم که حداقلی از شهامت و صداقت را ندارند که صریح و روشن از موضع واقعی خود دفاع کنند و بگویند؛ بله می‌زنیم و می‌بندیم زنان هم باید تابع اراده ما که قانون و فراتر از آن است باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :