19 دی آنلاین: محمد جواد ظریف برای اعلام حمایت همه جانبه خود از دکتر مسعود پزشکیان، در سایت کارزار با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی از عموم مردم درخواست امضا و حمایت کرده است.

کمتر از یک هفته تا تاریخ برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و در تب و تاب تبلیغات‌ گسترده کاندیدهای ریاست جمهوری، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت دوازدهم با ایجاد یک کارزار انتخاباتی از یکایک مردم ایران فارغ از پوشش و زبان و دین و نژاد و مذهب و تفکر سیاسی، خواستار حمایت همه جانبه از دکتر مسعود پزشکیان برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری شد. 

محمد جواد ظریف، به عنوان سیاستمدار و دیپلماتی که از سال 1392 تا 1400 سمت وزیر امور خارجه ایران را بر عهده داشته در بخشی از کارزار خود این چنین اعلام داشته است: 

«من، محمد جواد ظریف به همراه امضا کنندگان این کارزار از دکتر مسعود پزشکیان در دور چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم

متن کارزار جمع آوری امضا برای حمایت از دکتر پزشکیان

وزیر سابق امور خارجه ایران دلیل حمایت خود از دکتر پزشکیان را به شرح ذیل بیان داشت: 

»ما می‌دانیم با ریاست جمهوری دکتر پزشکیان، اساس و هدف سیاست خارجی تأمین منافع ملی، تضمین امنیت ملی، پاسداری از حیثیت ملی ایران و منزلت بین‌المللی ایرانیان و بهبود کیفیتِ زندگی “مردم” خواهد بود. ما دولتی می‌خواهیم که در سیاست خارجی، شعارهای دهان پرکن که جیب مردم را خالی می‌کند ندهد؛ شعاری ندهد که “مردم” را گرفتار تأمین دارو و “صنایع ملی” را گرفتار تأمین مواد اولیه و کسب آخرین فن‌آوری‌ها کند. هدف سیاست خارجی دولت نباید تنها “بقا” باشد؛ بلکه در سیاست خارجی “توسعه کشور” را پیگیری کند. دولتی می‌خواهیم که از شرق‌گرایی و غرب‌گرایی پرهیز کند و همزمان شرق‌ستیز و غرب‌ستیز هم نباشد. 

ما می‌خواهیم از زندگی حداقلی و صرفاً تأمین معیشت “بخورنمیر“به یک “زندگی رضایت‌بخش“و شایسته مردم ایران برسیم که در آن همه مردم فرصت رشد و خلاقیت و بالندگی داشته باشند. نمی‌خواهیم مردم مدام چشم‌شان به اخبار باشد تا ببینند بیش‌تر تحریم می‌شویم یا نمی‌شویم، جنگ می‌شود یا نمی‌شود، فردا نرخ دلار بالا می‌رود یا پایین می‌آید، گرفتار “فشار حداکثری” خواهیم شد یا “فشار حداقلی“؛ در کشور بزرگ و کهنی مثل ایران، در شأن مردم نیست که از آینده خود مطمئن نباشند و نخبگان‌مان آینده خود را در گوشه دیگری از جهان جستجو کنند 

در ادامه این کاراز محمد جواد ظریف از به درجا زدن دولت فعلی در خصوص نحوه دور زدن تحریم‌ها و توسعه کشور گلایه می‌کند و اینگونه بیان می‌کند: 

«قرار بود تحریم ها را دور بزنیم ولی الآن کریدورها و مسیرهای ارتباطی منطقه ما را دور زده‌اند؛ ما دیگر فرصت نداریم – در حالی که کشورهای منطقه با شتاب در حال توسعه هستند – در بهترین حالت “در جا بزنیم“؛ با تحریم شاید بشود زنده ماند؛ ولی نمی‌شود پیشرفت کرد. 

بی‌شک رضایت مردم و همراهی آن‌ها با دولت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت و امنیت ملی است. برای همین ما امضاکنندگان این کارزار با حضور خود در انتخابات و انتخاب دکتر پزشکیان، به تشکیل یک “دولت ملی” کمک خواهیم کرد 

همچنین محمد جواد ظریف با انتشار پیامی در پلتفرم X بیان کرد که:

من، محمد جواد ظریف به همراه امضا کنندگان این کارزار، از دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم. 

حامیان دکتر مسعود پزشکیان تا تاریخ 15 تیر 1403 می‌توانند حمایت خود را با ثبت امضا در این کارزار اعلام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :