۱۹ دی آنلاین: بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در حمایت از حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
« إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ»
به‌راستی خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید. (سوره نساء؛ آیه ۵۸)

 مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت عید سعید غدیر، عید ولایت و امامت امت خدمت ملت شریف ایران، در ارتباط با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، نکاتی را تقدیم ملت شریف و انقلابی ایران می‌نماید:
 ۱. انتخابات زودهنگام چهاردهمین دورۀ ریاست جمهوری اسلامی که با شهادت رئیس جمهور شهید در روزهشتم تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، به لحاظ شرایط خاص کشور و منطقه و مسائل کلان جهانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. همه کسانی که دل در گرو عزت و سربلندی ایران عزیز دارند، با مشارکت فعال در این انتخابات سرنوشت‌ساز، ظرفیت و توانمندی مردم‌سالاری دینی را در کشور به نمایش خواهند گذاشت.
 ۲- ضمن احترام نسبت به همه کسانی که صادقانه برای افزایش مشارکت و آگاهی بخشیدن به جامعه اسلامی قدم در این عرصه خطیر نهادند و با حضور در مناظرات و بحث‌های ارائه شده به افزایش سرمایه اجتماعی کشور کمک کردند، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری در خصوص معرفی کاندیدای اصلح، پس از برگزاری چندین جلسه بحث و گفتگو پیرامون نامزدهای محترم تایید شده از سوی شورای محترم نگهبان قانون اساسی، در جمع بندی نهایی با اکثریت قاطع آرا حضرت حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی را به عنوان کانديدای اصلح در این دوره از انتخابات برگزید و اعلام می دارد:
 الف. منصب ریاست جمهوری به حسب قانون اساسی کشورمان از ظرفیت و قابلیت اجرایی گسترده‌ای برخوردار بوده و لذا لازم است کسی که عهده‌دار این مسئولیت خطیر می‌شود و سکان اجرایی کشور را برای چهارسال در اختیار می‌گیرد، از توانمندی‌های زیادی برخوردار ‌باشد از جمله:
 داشتن برنامه اجرایی مدون، داشتن دیدگاه‌های روشن و شفاف در باب اقتصاد، فرهنگ، سیاست داخلی و خارجی، و مسائل حیاتی همچون مسائل دفاعي و امنیتی، هسته‌ای، مقاومت اسلامی در منطقه و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل ایران اسلامی درعرصه صنایع داخلی و معدنی و دریایی، صنایع پیشرفته وقابلیت‌های فضایی کشور
و نیز شناخت عمیق از ابعاد تحریم‌ها و کینه‌ورزی‌های استکبار و صهیونیسم جهانی و موانعی که در پیش روی ملت ایران قرار دارد و نیز رشد و توسعه و رفاه اجتماعی و تامین معیشت شرافتمندانه هر خانوار ایرانی.
 ب. با این شرایط حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و سوابق گسترده علمی و اجرایی و نظارتی وبه دلیل داشتن برنامه‌های اجرایی و عملیاتی و تعهد و صداقت وشجاعت در اظهار حق و مسئولیت‌پذیری و عدم فرار از پذیرش واقعیت‌ها، توان پاسخگویی و شهامت در انجام وظایف محوله قانونی، شفافیت در عملکرد، بهره‌مندی از هوش سرشارسیاسی، برخورداری از انگیزه مبتنی بر ایمان به آرمان انقلاب اسلامی، تعهد و وفاداری عمیق وهمه جانبه به گفتمان وتفکر اصیل اسلام ناب محمدی (ص) و گفتمان برآمده از اندیشۀ قرآنی امام راحل عظیم الشان (ره)، درس آموزی از مکتب شهید مظلوم آیت‌الله دکتر سید محمدحسین بهشتی، و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله)، حضور فعال و پرنشاط در تمامی صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی و مبارزه بی‌امان با منافقین و دشمنان قسم خوردۀ ملت ایران، مناسب‌ترین فرد برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
 آقای پورمحمدی به لحاظ نگرش علمی از معدود کسانی است که نسبت به آیندۀ پرشکوه ایران و انقلاب اسلامی با سیرمطالعات آینده‌پژوهانه دیدگاه‌های روشنی در این زمینه داشته و در تمام مسئولیت‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولت الکترونیک و هوش مصنوعی برای فهم بهتر مسائل کلان کشور و نظارت دقیق و عملیاتی در مبارزه با انواع فسادهای سازمان یافته از خود کارنامه درخشانی را به نمایش بگذارد.
ج. دیدگاه‌های حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در باب فرهنگ، اقتصاد، اشتغال و جوانان و مهاجرت و حجاب و پوشش زن و خانواده مسلمان و اولویت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، پول ملی ومالیات،  آزادی رسانه و مطبوعات و فضای مجازی وسیاست‌های منطقه‌ای و جهانی و نحوه تعاملات بین‌المللی در مناظراتی که صورت گرفت به‌خوبی گواه بینش و تفکر وی است. ضدیت وی با فساد وتبعیض در ابعاد واشکال پیچیده آن، مبارزه با رانت و انحصارطلبی و خودتحقیری و خودباختگی در برابر دشمن وتلاش صادقانه وی در قامت رجل سیاسی برای احیای اخلاق وصداقت در مناسبات حکمرانی ورفع منازعات بی‌حاصل جناحی در بین دولتمردان وتصمیم‌سازان کشور، گویای مشی عقلانی و منصفانه ومردم‌مدارانه وی است.
د. احاطه واشراف پورمحمدی بر چالش‌ها وموانع پیش روی توسعه کشور اعم از مشکلات اقتصادی وبانکی وحوزۀ آب ومحیط زیست و انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، توان مواجهه با مشکلات همراه با ارایه برنامه‌های عملیاتی و اجرایی برای بخش‌های مختلف کشور - که بخشی از آنها در مناظره‌ها در معرض قضاوت مردم قرار گرفت - به‌خوبی ظرفیت اجرایی او را آشکار ساخت. و از همه مهمتر شناخت مشکلات کشور و ارایه راه حل‌های قابل اجرا و توان اجماع‌سازی و برانگیختی ملی و اجتماعی معطوف به حل مسائل مزمن و بحران‌ساز و رفع موانع و خودتحریمی‌ها وپیشرفت همه جانبه کشور از نقاط قوت وی است.
۳. مجمع هماهنگی پیروان امام رهبری با عنایت به آنچه گزارش گردید از مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی و همه کسانی که دل در گرو ایران قوی با مردانی پاکدست و پاکدامن، امین و امانت‌دار، کاردان و کارشناس دارند، می‌خواهد تا در روز جمعه هشتم تیر ماه با عزمی راسخ برای ساختن ایران قوی همراه با امید به تحول و شایسته‌سالاری از طریق شایسته‌گزینی درپای صندوق‌های رأی حاضر شوند و به کسی که در راه خدمت به مردم، سخت‌کوش بوده و همراه با کار جهادی  توانایی جهاد تبیین داشته و با مسئولیت‌پذیری شجاعانه صدای مردم را بشنود و فرافکنی نکند و منافع ملی را بر منافع  فردی و جناحی ترجیح دهد، رأی دهند.
مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری
۱۴۰۳/۴/۵
  • نویسنده :
  • منبع :