۱۹ دی آنلاین: علما و مراجع تقلید با صدور بیانیه هایی از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند و قدرت انقلاب اسلامی را در گرو مشارکت حداکثری دانستند.
جمعی از علما و مراجع تقلید طی روزهای اخیر با صدور بیانیه و پیام‌هایی از مردم دعوت کردند در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حضور باشکوه و حماسی داشته باشند.
همچنین در این پیام‌ها تاکید شده حفظ قدرت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو مشارکت حداکثری در انتخابات است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ملت با حضور پرشور وظیفه شرعی و اجتماعی در تعیین سرنوشت را ادا کنند
متن پیام آیت الله مکارم شیرازی در خصوص برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدین شرایط لازم است با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایسته جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه ادا نمایند.
از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.

آیت الله العظمی نوری همدانی: حضور در انتخابات موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد
آیت الله حسین نوری همدانی در آستانه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیامی صادر کرد که متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است.
بسم الله الرحمن الرحیم
یکی از نمادهای مردم سالاری دینی، انتخابات است؛ براین اساس باید توجه داشت حضور پرشور در انتخابات بر تقویت این اصل خواهد افزود و موجب تقویت نظام اسلامی خواهد شد؛ و از طرفی چشم طمع دشمنان ملت را کور خواهد نمود و موجب قدرت و استحکام انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون تردید انتخاب فردی اصلح در حل مشکلات موجود مؤثر خواهد بود.
اینجانب از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنم در این انتخابات مهم شرکت نموده و وحدت و همدلی خود را یکبار دیگر در مقابل چشم ناظران جهانی به نمایش بگذارند.

آیت الله العظمی جوادی آملی: حضور در پای صندوق رأی یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است
با توجه به نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت الله العظمی جوادی آملی از مراجع تقلید همگان را به حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رأی دعوت کردند.
آیت الله جوادی آملی اظهار کرد: مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و با فرهنگ هستند و در همه صحنه‌های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته اند، باید مسئولین این تلاش و از خود گذشتگی مردم را قدر بدانند و با سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.
وی افزود: امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت‌ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم، حضور در پای صندوق‌های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن زدایی می‌کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
این مرجع تقلید بیان کرد: امیدواریم به حرمت خون‌های پاک شهدا، مردم در این صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند.

ملت ایران با انتخاب اصلح یاری‌گر اسلام و انقلاب باشند
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
نعمت انتخابات و مردم سالاری دینی که به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری امام راحل عظیم الشأن به ملت ایران ارزانی داشته شده است، سال‌هاست که در سایه هدایت‌های رهبری معظم انقلاب مدظله العالی صیانت شده و امروز به یکی از مظاهر اقتدار و عزت ملی بدل گشته است.
مردم بصیر و شریف ایران نیز پیوسته با حضور مسوولانه خود در انتخابات‌ها با قدرشناسی از این نعمت، علاوه بر انجام تکلیف دینی و سیاسی، از حق خود در تعیین سرنوشت کشور استفاده می‌کنند و برای ساختن آینده ایران قوی گام بر می‌دارند.
حضور پای صندوق‌های رأی و تلاش در انتخاب اصلح، یک عمل صالح سیاسی و دینی است که چشم طمع دشمنان را کور و ایران اسلامی را سرافراز خواهد کرد.
توجه به ویژگی‌های نامزد اصلح در کلام مقام معظم رهبری راهگشای یک انتخاب درست است. به فرموده ایشان «اصلح آن کسی است که در درجه‌ی اول به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد. دوم اینکه کارآمد باشد؛ شب و روز نشناسد. دنبال کار باشد. توانایی داشته باشد برای کار کردن. از عناصر خوب و همکاران خوب استفاده کند. توان کار و نشاط کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب این موجب صلاحیت است. وقتی این صلاحیت وجود داشت این آدمی با این خصوصیات می‌تواند از همه‌ی ظرفیت‌های کشور استفاده کند» لذا توصیه می‌کنیم، مردم عزیز در انتخاب اصلح به این معیارها توجه ویژه‌ای داشته باشند و با انتخاب درست یاری‌گر اسلام و انقلاب باشند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دعوت از آحاد مردم جهت حضور دشمن شکنانه و خلق حماسه‌ای دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر مشارکت گسترده و انتخاب اصلح تاکید می‌کند و با گرامیداشت یاد و نام خادم ملت، شهید رئیسی رحمت الله علیه، عزت و سرافرازی ایران و ملت شریف را از خداوند متعال مسالت می‌نماید.

همگان با در نظر گرفتن سوابق نامزدها به فرد اصلح رأی دهند

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی با دعوت از مردم شریف به ویژه جوانان ایران اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری بر حضور حداکثری و دقت در انتخاب فرد اصلح تأکید کرد که متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا…»
ملت شریف ایران! تجربه موفق انتخاباتهای متعدد در طول دوران انقلاب اسلامی نشان داده است که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه، نماد مشارکت مردم در سرنوشت خویش است.
اینک مردم انقلابی و امت آگاه و آزاده ایرانی یکی دیگر از صحنه ‌های بزرگ آزمایش الهی را در پیش ‏رو دارند؛ هشتم تیرماه ۱۴۰۳ روزی است که ملت غیور ایران اسلامی با انتخاب رئیس جمهوری معتقد به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی، دردآشنا، کارآ و توانمند، ملتزم به قانون اساسی و اصل ولایت ‏فقیه و دارای درایت و مدیریت، بار دیگر سرنوشت خود را رقم خواهد زد و برای مسؤولیت خطیر ریاست جمهوری اسلامی ایران فردی را برخواهد گزید که این پست‏ را امانت الهی و عرصه خدمت دانسته و از آرا مردم صیانت نماید ان شاء الله.
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با تقدیر و سپاس از عموم ملت به ویژه جوانان رشید ایران که خود را برای «حضوری آگاهانه» آماده ساخته است با تأکید بر آرمانهای حضرت امام «قدس سره» و بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» که همواره بر حضور حداکثری به عنوان یک راهبرد تأکید دارند بر رعایت اخلاق سیاسی و حق ‏الناس از سوی کاندیداهای محترم و هواداران آنها توصیه می‌کند و از همگان دعوت می‌نماید تا با بینش و بصیرت و در نظر گرفتن سوابق نامزدهای محترم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به فرد اصلح رأی دهند تا به لطف پروردگار متعال، رئیس جمهور آینده با رأیی بالا، از پشتوانه قوی ‌تری برخوردار بوده و در حلّ مشکلات کشور، توفیق بیشتری کسب نماید.



  • نویسنده :
  • منبع :