19 دی آنلاین: فرانسه مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما را آزاد کرد.
محمدمهدی رحیمی، مدیرکل روابط عمومی دفتر رییس‌جمهوری، در شبکه اجتماعی ایکس، خبر از آزادی بشیر بی‌آزار داد و نوشت: «به لطف الهی، برادر بشیر بی‌آزار که به دلایل واهی و بطور غیرقانونی چند هفته قبل در فرانسه دستگیر و زندانی شده بود، آزاد شده و در مسیر بازگشت به میهن است». 

در همین رابطه، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد بشیر بی‌آزار چهارشنبه شب 13 تیر 1403 به تهران باز می گردد.

محمدمهدی سموعی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خبر کوتاه بود! بشیر بی آزار آزاد شد!. امروز، فرانسه‌ مهد آزادی بیان پس از چندین روز بشیر بی آزار را آزاد (اخراج) کرد و با تشریفات کامل ! ابتدا به ترکیه و سپس به ایران اعزام کرد. به نمایندگی از وزیر فرهنگ امشب در فرودگاه امام خمینی از او استقبال خواهیم کرد.
وی افزود: تلفنی در ترکیه با بشیر صحبت کوتاهی کردم، ابتدا از رئیس جمهور شهید یاد کرد و از دعای خیر مردم و پیگیری دوستان و مخصوصا دولت و وزیر فرهنگ و سرپرست وزارت خارجه و رسانه ها سپاس گزاری کرد. البته به دلیل اینکه ۹ پلیس او را مراقبت می‌کردند محدودیت صحبت داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیشتر از آزادی بشیر بی‌آزار شهروند ایرانی بازداشت شده در فرانسه ابراز خرسندی کرد.
ناصر کنعانی با بیان اینکه بازگشت بشیر بی آزار به آغوش خانواده، محصول تلاش‌های مستمر سیاسی و کنسولی بوده است، تصریح کرد: حمایت و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی در خارج از کشور، اولویت مهم دولت جمهوری اسلامی ایران است.
بشیر بی‌آزار تبعه ایرانی و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما، روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ به دادگاهی در فرانسه احضار و به بهانه فرافکنی درباره جنگ غزه و یهودی‌ستیزی بازداشت شد.
  • نویسنده :
  • منبع :