19 دی آنلاین: مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور خبر داد که «در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول شاهد افزایش حضور ۲۰ درصدی رای‌دهندگان در اغلب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور بودیم».
«علیرضا محمودی» مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور روز جمعه با بیان این‌که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعداد شعب اخذ رای افزایش پیدا کرد، گفت: در ۲ کشور اسپانیا و عراق شعب اخذ رای افزایش پیدا کرد و از طرق دیگر این امکان فراهم شد که ایرانیان مقیم کانادا با حضور در سه نقطه در مرز کانادا و آمریکا در انتخابات شرکت کنند.
او با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور اواخر شب گذشته در نیوزیلند آغاز شد و رای‌گیری در آمریکا نیز تا بامداد روز شنبه به وقت تهران ادامه خواهد داشت، گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امنیت روانی و آسایش رای‌دهندگان در خارج از کشور نسبت به دور اول انتخابات بهبود چشمگیری یافته بود.
محمودی همچنین گفت نتایج شمارش آرا در خارج از کشور بر اساس مکانیزم قانونی از سوی وزارت خارجه به وزارت کشور ارسال می‌شود.
مقام وزارت خارجه ایران خبر داد که «در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول شاهد افزایش حضور ۲۰ درصدی رای‌دهندگان در اغلب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور بودیم».
«علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز جمعه و در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «امروز انتخابات در ۹۸ کشور دنیا و در ۱۳۸ نمایندگی ایران در حال برگزاری است»، گفت: «انتخابات از ساعت هشت صبح به وقت محلی در تمامی این ۹۸ کشور درحال برگزاری است».
همچنین «علیرضا محمودی» رئیس ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور روز چهارشنبه به ایسنا گفت: «همه نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همان شرایط و کیفیت دور اول انتخابات، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کنند و احتمال افزایش شعب با هماهنگی وزارت کشور نیز وجود دارد».
طبق آخرین خبرها دور دوم انتخابات در ۳۴۶ شعبه در سراسر جهان برگزار می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :