19 دی: قشرهای مختلف مردم، علما و طلاب شهر مقدس قم با اجتماع در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و قرآن کریم را محکوم کردند.

تجمع طلاب و مردم انقلابی قم امروز پنج‌شنبه از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد.

علما، طلاب، شخصیت‌های برجسته حوزوی، زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(ع)، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و جمعی از مسئولان در این تجمع حضور داشتند.

تجمع‌کنندگان با شعار «الله‌اکبر»، «لا الله الا الله»، «محمد رسول‌الله»، «جمهوری اسلامی رهرو دین مبین؛ آمریکا، اسرائیل دشمن قران و دین»، «آمریکا، اروپا مهد فساد و ظلمت؛ مسیر آنان بود مسیر ظلم و ذلت»، «جسارت و اهانت دو حربه دشمن است؛ دین مبین اسلام دشمن اهریمن است» و همچنین «پیغمبر مکرم، پیغمبر الهی است؛ هر که کند اهانت نتیجه‌اش تباهی است» هتک حرمت به مقدسات اسلام به‌ویژه پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم را محکوم کردند.

همچنین تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهای «آمریکا، آمریکا، شیطان اکبر بُوَد؛ چراغ آفرینش شخص پیغمبر بود»، «هر کس به قرآن می‌کند اهانت؛ آمریکا از او می‌کند حمایت»،«مرگ بر آمریکا»، «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن؛ عواقبش وخیم است اهانت دشمنان» و «بود همیشه بر لب شعار اهل ایمان؛ سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» انزجار خود از حمایت دولت‌های غربی از این اقدام موهن را اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان با دردست داشتن دست‌نوشته‌هایی با مضامین «فداک یا رسول‌الله، «لبیک یا رسول‌الله(ص)»، «فدائیان پیامبر(ص)»، «لبیک یا خامنه‌ای»، « هیهات من الذله» و «لبیک یا حسین»، ضمن محکومیت اقدام شنیع توهین به ساحت مقدس پیامبر خاتم(ص) و کتاب هدایت قرآن کریم، با رهبر معظم انقلاب برای تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید بیعت نمودند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری به عنوان سخنران این مراسم، توهین به مقدسات اسلامی را در راستای انداختن طوق بندگی به گردن حکام مرتجع عربی توسط استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: آنها می‌خواهند پای رژیم منحوس و نامشروع و اشغالگر صهیونیستی را به منطقه باز کنند.

وی با اشاره به فراخواندن سفیر فرانسه گفت: در این دیدار انزجار و خشم ملت ایران اسلامی به سفیر فرانسه اعلام و وی نیز متعهد شد که مراتب اعتراض و محکوم کردن این حرکت موهن و انزجار مسلمانان ایران و جهان را به دولت متبوع خود انعکاس و موضوع را پیگیری کند.

ذوالنوری ادامه داد: مسلمانان جهان باید علاوه بر اعلام انزجار و محکومیت از این اقدام موهن، در مقابل حکام منطقه درعادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس نیز ایستادگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه وعده الهی برای حاکمیت اسلام درحال تحقق است و این موضوع موجب ترس و وحشت دنیاپرستان شده‌است گفت: آنها نگران هستند که این حرکت شتابان اسلامی بنیان رژیم صهیونیستی را از ریشه برکند و این موجب شده تا برای به حاشیه راندن و انحراف افکار عمومی این اقدام موهن را انجام دهند.

ذوالنوری گفت: اهانت وقیحانه نشریه منحوس فرانسوی به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام، اولین اهانت، خیانت و جسارت خط بت پرستی و شرک و جهالت و وابسته گرایی نیست و شاید آخرین عمل وقیحانه هم نباشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای پیدایش دین، طبع شیطان گرایانه شیاطین انسانی، درمقابل عنصر هدایت و دین و فطرت خداجویانه انسانی مقابله و ایستادگی بوده‌است.

وی با اشاره به هتک حرمت‌ها به ساحت پیامبر اعظم(ص) در صدر اسلام خاطرنشان کرد: بر سر آن حضرت خاکستر ریختند و به او آزار و اذیت رساندند ولی پیامبر گرامی اسلام با همه سختی‌ها و آزارها از رسالت الهی خود که همان هدایت بشریت بود، دست برنداشتند.

وی تاکید کرد: از ابتدای حرکت آن حضرت این دشمنی‌های جاهلانه وجود داشته و امروز هم جاهلیت مدرن با لباس فرهنگ منحط غربی در مقابل حرکت جهانی و انسان ساز پیامبر اکرم (ص)‌بیکار ننشسته است به گونه‌ای که هر روز حرکت جدیدی شاهد هستیم که قرآن سوزی توسط جاهلانه عنود، نوشتن کتاب آیات شیطانی و توهین به پیامبر و انتشار روزانه فیلم علیه اسلام و دین از جمله این اقدام‌هاست.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه این اولین حرکت موهن توسط این نشریه منحط نیست گفت: در بدو تاسیس این نشریه در اساسنامه خود ضدیت با دین را از جمله اصول خود اعلام کرده و این موجب شده تا نه تنها به اسلام بلکه به سایر ادیان الهی نیز به کرّات توهین کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با برشمردن علت چنین اقدام‌های موهنی گفت: علت اول این است که خط شیطانی و وجود شیطان در وجود انسان است که موجب می شود تا مسیر هدایت را نپیمایند. چنین انسان‌های کج مسیر و بدفکری با میدان دادن به شهوات و لذات حیوانی از پیمودن مسیر دین سرباز می‌زنند.

وی تاکید کرد: این افراد از ابتدای رسالت انبیا بوده و تا آخرین نیز وجود خواهد داشت که قرآن از آنها به عنوان اصحاب جهنم یاد می‌کند.

ذوالنور با اشاره به وجود خط مبارزه میان دین داران و افرادی که ضدیت با دین دارند، افزود: این خط مبارزه باید ادامه یابد در غیر این صورت طی کردن مسیر تکامل توسط بشریت ممکن نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار، گسست درون امت اسلام را علت دوم زمینه ساز این اقدام موهن دانست و گفت: سران کشورهای عربی، سرسپردگانی هستند که همت خود را در تشکیل گروهک‌های تکفیری و تروریستی برای مقابله با اسلام ناب و فرقه‌ها و مذاهب حقه اسلامی بسیج و با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی زمینه را برای تاخت و تاز شیاطین و قدرت‌های استکباری فراهم کرده‌اند.

وی گفت: نه تنها این نشریه شیطانی و دست‌های پشت پرده بلکه تمام جاده صاف کن‌های حاکم بر کشورهای اسلامی که این میدان تاخت وتاز و این آسودگی خیال را برای اسلام ستیزان فراهم کرده‌اند،را در این زمینه مقصر می‌دانیم و معتقد هستیم که گناه این حکام مرتجع بدتر از آمریکا و اسرائیل غاصب است.

ذوالنوری با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) پس از کشتار حجاج در سال ۶۶ ادامه داد: بعد از کشتار مسلمانان در مراسم حج سال ۱۳۶۶ شمسی، امام خمینی(ره) فرمودند که اگر از آمریکا و رژیم صهیونیستی بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنازع و اختلافی که میان حکام عربی و اسلامی است، موجب شده تا سگ‌های استکبار صهیونیستی به خود جرات دهند که به همه مقدسات ما توهین کنند.

وی با تاکید بر اینکه با بیداری اسلامی شر این اشرار از سر جهانی اسلام کم می‌شود، گفت: ظلمی که سگ‌های تعلیمی نظام سلطه با جنگ نیابتی توسط عربستان و امارات تعلیم و این ظلم را به جهان اسلام تحمیل کردند کمتر از این توهین‌ها نیست.

ذوالنوری، نگرانی، و آشفتگی نظام سلطه از دوام و استقرار خط ناب اسلام محمدی(ص) را سومین دلیل این اقدام موهن دانست و گفت: امروز ماشین جنگی عربستان در یمن به گل نشسته است و جنگی که آنان وعده داده بودند تا چهار ماهه آن را یک سره می‌کنند، چندین سال است ادامه دارد و آنها به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تمام نقشه های دشمن برای تسلط بر جهان اسلام ناکام مانده‌است، تاکید کرد: یمن، لبنان و سوریه سال‌هاست که زیر هجوم حمله سنگین دشمن قرار دارند و در سایر بلاد اسلامی نیز هر چه تلاش کردند نتوانسته اند به اهداف خود برسند و این موجب شد تا بغض و نفرت خود از این مکتب الهی را به گونه‌ای نشان دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انفجار اخیر لبنان بدون منشا بیرونی قابل تصور نیست گفنت: با تمام نقشه‌ها و توطئه‌ها، دشمنان اسلام تاکنون نتوانسته‌اند جریان اسلام گرا دراین منطقه را منزوی کند و به فضل خدا هم نخواهد توانست به اهداف خود برسند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مسلمانان در برابر این اقدام موهن آرام نخواهند نشست، افزود: کسانی که به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند، زندگی آرامی نخواهند داشت.

وی با اشاره به امتناع رئیس جمهوری فرانسه در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: این یعنی فریاد انحطاط و بن بست انسانیت و اخلاق و همچنین سقوط بشریتی است که خدا را فراموش کرده‌است.

ذوالنوری، با انتقاد از جریان‌های غرب‌گرای داخلی گفت: گفت: برخی از داخلی‌ها متاسفانه فرهنگ غربی را شعار خود کرده و از سکولاریسم و گرایش‌های غربی و الگوگیری از نسخه های فاسد ضد دین و ضدبشری غربی حرف می‌زنند که نمی‌دانیم خواب آنها تا کی ادامه می‌یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افراد با چه منطقی به دنبال دریوزگی غرب هستند و با چه منطقی سخن از تعامل و سازش با آمریکا و غرب سر می‌دهند.

ذوالنوری با بیان اینکه قرآن غیرقابل تحریف است، افزود: امکان تحریف در اصل قرآن وجود ندارد ولی برخی افراد به دنبال تحریف در معانی این کتاب الهی هستند و مردم از این حرکات منزجر هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با پول مردم این جریان‌های انحرافی و ضد دینی در زمان اصلاحات تقویت شد و امروز هم متاسفانه همان جریان فعال هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر روز گرایش به اسلام روند افزایشی دارد و بیش از یک میلیاد و ۸۰۰ میلیون نفر مسلمان هستند و این موجب شده تا استکبار جهانی از رشد اسلام به ویژه اسلام ناب محمدی و انقلابی که در مقابل استکبار جهانی ایستاده عقده گشایی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی، ادامه داد: با پیام تکان‌دهنده مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در محکومیت این اقدام هتاکانه، شاهد موج فراگیر انزجار از این اقدام موهن هستیم به گونه‌ای که همزمان در شهرهای مختلف کشور و چندین کشور اسلامی چنین مراسمهایی در محکومیت این اقدام در حال برگزاری است.

در پایان این مراسم قطعنامه‌ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: قرآن کلام وحی، سرچشمه همه کمالات و سبب ترقی و هدایت جوامع و انسان‌ها می‌باشد و متقن‌ترین کتاب در معرفی نبی اعظم(ص) و رحمت العالمین محمد مصطفی است. کلام وحی الهی پس از ۱۴۰۰ سال همچنان پرمعناترین برنامه انسان‌ساز بشریت است.

در ادامه این قطعنامه آمده‌است: کلام پیامبراکرم (ص) برای مسلمانان بلکه همه پیروان ادیان الهی و برای همیشه انسان‌ها مسیر هدایت و تربیت است. دنیاپرستان عالم که فهمی از عظمت قران کریم نداشته همواره در مسیر جهالت و مخالفت با آن برآمده و با رفتار موهن خود موجبات رنجش قلوب میلیون‌ها انسان عاشق اسلام عزیز و حضرت محمد(ص) را فراهم نموده‌اند.

در بخش دیگری از این قطعنامه افزوده‌ شده‌است: بر این باور هستیم که این اقدام‌های موهن، بخشی از برنامه‌های اسلام ستیزانه آمریکای مستکبر و صهیونیسم بین‌الملل علیه همه مسلمانان و مقاومت بوده که موجب خشم مسلمانان در عالم به‌ویژه ملت شریف مومن و انقلابی ایران اسلامی بودهاست و این حرکت سخیف را بخشی از برنامه عوام فریبانه مستکبران به سرکردگی آمریکا و اسرائیل دانسته و با حضور در این تجمع این اقدام موهوم را محکوم می‌کنیم.

در ادامه قطعنامه تاکید شده‌است: سکوت ذلت‌بار به بهانه واهی آزادی بیان توسط سیاست‌بازان فرانسوی به‌ویژه توجیهات غیرقابل‌قبول شخص رئیس‌جمهوری فرانسه را شدیداً محکوم می‌کنیم و از همه آزادگان و مسلمانان جهان و دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم با اتخاذ موضع قاطع با هتاکی‌های بی‌شرمانه و گستاخی نسبت به مقدس‌ترین مقدسات کلام وحی و پیامبر(ص) پرداخته و تنها به‌صرف محکومیت بسنده نکنند.

در این اجتماع علاوه بر قرائت بیانیه رهبر معظم انقلاب درمحکومیت هتک حرمت به پیامبر(ص) و قرآن کریم، شرکت کنندگان به عزاداری پرداختند.

در روزهای گذشته نیز علما و مراجع تقلید قم با صدور پیام‌های جداگانه‌ای اهانت به پیامبر و قرآن را محکوم کرده و خواستار برخورد با این اقدامات شده‌اند. روز گذشته نیز تجمعی خودجوش جمعی از طلاب در اعتراض به هتک حرمت مقدسات در قم برگزار شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا