19 دی آنلاین: الان نباید مخالفین آقای پزشکیان خیلی ناراحت باشند، باید خویشتنداری و کمک کنند؛ اگر برنامه‌ای دارندآن را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار دهند که ایشان استفاده کند و نفع و سود آن برنامه شامل حال همه ملت ایران بشود.

درخواستی از حاکمیت

پس از انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری آنچه که از حاکمیت انتظار می‌رود، این است که به یاری خدا عنایت کنند و دست رئیس جمهورمنتخب را باز بگذارند تا در چارچوب نظام، شعارهای انتخابی خودش را محقق کند؛ چه در تشکیل کابینه و پست‌هایی که اعطا می‌کند و چه در اجرای برنامه‌ها.

پیشنهادی به شورای نگهبان

یک سخنی هم با شورای محترم نگهبان دارم و آن اینکه قطعا اعضای این شورا رصد کردند و دیدند که در نهایت یک انتخابات پرشور برگزار شد، اما بداخلاقی‌هایی را نیز متاسفانه شاهد بودیم که این بداخلاقی‌ها بیشتر از جانب کاندیداهای محترمی که به‌عنوان پوششی آمده بودند و اصلا نمی‌خواستند باقی بمانند صورت گرفت. از شورای محترم نگهبان این خواهش را داریم که در اعمال بررسی صلاحیت ها در دور آتی این بی اخلاقی ها را مد نظر قرار دهند.

سخنی با مردم

مردم عزیزمان نیز بدانند که باید به دکتر پزشکیان فرصت داد، خیلی عجول نباشید، فرصت دهید تا ایشان با آرامش و خیال خاطر بتواند دولتش را تشکیل دهد و شعارهایش را یکی پس از دیگری ان‌شاءالله محقق کند و کمک کنیم بنا به درخواستی که خودش داشته که من تنهایتان نمی‌گذارم، تنهایم نگذارید، ملت نباید رئیس جمهورشان راتنها بگذارند. امروز رئیس جمهور، رئیس جمهورِ فقط گروهی که به او رأی دادند نیست، رئیس جمهور همه ملت ایران خواهد بود. بعد از تنفیذ و تحلیفی که انجام خواهد شد، ایشان رئیس جمهور ملت ایران خواهد بود و برای همه ملت ایران باید اقدامات خودش و کارهایی را که برنامه‌هایش بوده را با تمام قوت و تلاش پیش ببرد و همه ملت باید از او حمایت کنند.

همه سیاسیون پزشکیان را همراهی کنند

یک سخنی هم با سیاسیون حامی دارم. سیاسیون حامی آقای دکتر پزشکیان اعم از اصلاح‌طلب و غیره (چون ایشان بعنوان گزینه اصلاح‌طلب‌ها معرفی شد و بعد هم اصولگرایان و اعتدالیون آمدند، کمک کردند و ستادهایی را برای ایشان تشکیل دادند) باید اجازه دهند که دکتر پزشکیان با دست باز و در آرامش کامل کابینه‌اش را تشکیل دهد، یعنی اعمال نفوذها، توصیه‌ها، تلاش‌هایی که می‌کنند که حتما از یک گروه و جریانی بیشتر استفاده شود و... اجازه دهند ایشان در آرامش، یک کابینه قوی‌ای را با آن شعارهایی که داده و با آن نگاه کارشناسی و نخبگانی که مطرح کرده و مردم به این نگاه رأی دادند، اجازه دهند کابینه‌اش را به درستی بچیند و پاسخگوی این شعارها و ملت عزیزمان باشد.

مخالفین پزشکیان خویشتنداری کنند

آخرین عرضم با مخالفان آقای دکتر پزشکیان و یا رقبای ایشان است که در این انتخابات شرکت کردند، آمدند و رأی آن‌ها به اکثریت نرسید،آنها الان نباید خیلی ناراحت باشند و خویشتنداری کنند و حتما باید کمک کنند؛ اگر برنامه‌ای دارندآن را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار دهند که ایشان استفاده کند و نفع و سود آن برنامه شامل حال همه ملت ایران بشود.مخالفین مقاومت نکنند، کمک کنند، خویشتنداری کنند، حمایت کنند تا ان‌شاءالله در فرصت چهارساله‌ای که آقای رئیس جمهوردارند بتوانند این شعارها را محقق کنند.

10 درخواست از پزشکیان

اما چند درخواست از خود آقای دکتر پزشکیان. جناب آقای پزشکیان من خواهشم از شما این است که آن‌چه را که به مردم وعده دادید و تعدادی از آن‌ها را عرض می‌کنم، با جدیت و با شهامت و با شجاعتی که از شما سراغ داریم، دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسد و اگر نتوانستید به هر دلیلی، راحت با مردم در میان بگذارید و شفافیت را حاکم کنید و مردم بدانند که شما تلاش خودتان را دارید می‌کنید، موانعی وجود دارد، این موانع چه هست و این موانع را با کمک مردم و با کمک رهبری معظم برطرف کنید و ان‌شاءالله بتوانید به نتایج لازم برسید.

1ـ تحقق شایسته‌سالاری و تکیه بر دیدگاه کارشناسی که شعار دادید. با تمام وجود برای تحق این شعار بایستید و از بدنه کارشناسی قوی و نخبگانی کشور حداکثر استفاده را ببرید.

2 ـ رعایت حق و عدالت که شعار دادید، در همه امور کشور اجرایی بشود؛ این انتظاری است که ما به‌عنوان مردم و حامیان از شما داریم و حتی غیرحامیان.

3ـ تشکیل دولت ملی و فراجناحی با استفاده از نخبگان و متخصصان توانمند و متحد. اگر این اتفاق بیفتد، قطعا ملت می‌بینند شما از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کارشناسی و نخبگانی کشور استفاده کردید و قطعا نتیجه هم خواهیم گرفت. ما نمی‌گوییم از اصلاح‌طلب‌ها استفاده بیشتر کنید یا کمتر و یا اصولگراها را چطور، خود شما تشخیص می‌دهید، چون هنوز نظام تحزبی در کشور خیلی نهادینه نشده، اما به هر صورت شما کاندیدای یک جریان بودید و بقیه جریان‌های دیگر هم آمدند و پیوستند و کمک کردند؛ باید از این‌ها حداکثر استفاده را بکنید و از ظرفیت اصلاح‌طلب، اصولگراها و اعتدالی‌ها با نگاهی که دارید و آن شرایطی که مدنظرتان است و با دیدگاه شما هم نزدیک است و مردم به آن دیدگاه رأی دادند حداکثر استفاده را ببرید.

4 ـ ایجاد تحول و تغییر وضع حکمرانی موجود. این خواست مردم است در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. اگر بخواهید صرف آن روند گذشته را و وضع موجود را ادامه دهید، قطعا ما مشکلاتمان حل نمی‌شود و مردم هم دیدید که درصد قابل توجهی پای صندوق‌ها نیامدند و هنوز هم قهر هستند و درصد قابل توجهی هم به تغییر و تحول رأی دادند. بنابراین شما باید آن را ملاک عمل قرار دهید.

5ـ تلاش مضاعف برای حل مشکلات و مسائل بین‌المللی و تعامل سازنده با دنیا، به‌ویژه در قالب برجام و FATF؛ این نباید فراموش شود و از همین امروز باید مقدمات و کارهای کارشناسی‌اش کم‌کم شروع شود، از ظرفیت نخبگانی استفاده کنیم، تیم‌ها را کم‌کم‌ آماده کنیم و بعد از تشکیل دولت باید به یاری خدا تلاش کنیم با حفظ آن سه اصلی که فرمودید، حکمت و عزت و مصلحتی که مقام معظم رهبری هم فرمودند، باید تعامل با دنیا را برقرار کنیم. ما بیشتر از این نباید دیگر دور خودمان حصار بکشیم و خودتحریمی‌هایی ایجاد کنیم وباید تلاش کنیم تحریم‌های بین‌المللی را حل کنیم. این‌ها شعار شما بوده و این را مردم از شما انتظار دارند.

6ـ دعوت از نخبگان و سرمایه‌گذاران ایرانی که الان خارج از کشور هستند و تلاش کنیم که بازگشت سرمایه‌های مادی و معنوی به ایران صورت بگیرد. الان یک نور امیدی در دل مردم روشن شده واین بستر فراهم شده؛ به یاری خدا سازوکار لازم را فراهم کنیم، بسیاری از ایرانی‌هایی که سرمایه دارند، بسیاری از ایرانی‌هایی که جزو نخبگان هستند، اندیشه دارند، فکر دارند، طرح دارند و تکنولوژی‌های مدرن و جدید و نوین دنیا را می‌شناسند، الان آمادگی دارند که به ایران برگردند. این‌ها فضا را می‌خواهند دنبال کنند.

7ـ ایجاد سازوکار و برخورد شجاعانه با حیف و میل اموال بیت‌المال و حذف کاسبان تحریم . این کاسبان تحریم دیگر بسشان است؛ هر کاری کردند، تازه باید پس دهند. آن‌چه را که به ناحق از خون ملت مَکیده‌اند را باید پس دهند. لذا از آقای دکتر پزشکیان انتظار داریم به‌عنوان مردم ایران اسلامی، شعارهایش این‌ها بوده، جلوی این‌ها را بگیرد و حتی هر کسی در گذشته خلاف قانون عمل کرده و سوءاستفاده کرده، این‌ها را باید به دستگاه‌های قضایی معرفی کند تا بررسی شود و از آن‌ها اموال بیت‌المال پس گرفته شود.

8ـ آزادسازی فیلترینگ. در شرایط عادی که الان نه مساله امنیتی داریم، نه شرایط سخت و اضطرار داریم و اعلام پایان فیلترشکن‌فروشی. این را مردم به‌عنوان یک اصل از ایشان می‌خواهند و شعارش هم بوده و همین‌طور افزایش اینترنت را ما باید توسعه دهیم و این وضعیتی که الان دارد برای کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی مناسب نیست و باید ما به دنبال آزادسازی فیلترینگ باشیم و آقای دکتر باید قطعا این را انشاءالله در اسرع وقت و حتی به‌عنوان اولین برنامه دنبال و حل کند.

9ـ تکریم مردم و عدم برخوردهای غیرقانونیِ غیراخلاقی با شهروندان به هر بهانه‌ای. یک وقت هست بحث‌های حجاب و عفاف هست، امر به معروف هست، بحث‌های کسبه است، برخوردهایی که بعضا با آن‌ها می‌شود و در چارچوب قانون نیست و خیلی از مسائل دیگر. بحث‌های دانشجویی است که با آن‌ها برخوردهای غیرقانونی بعضا ممکن است بشود، این‌ها را آقای پزشکیان قطعا باید جلوشان بایستد.

10ـ تلاش برای رفع تعلیق دانشجویان تعلیقی و اخراجی و بازگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی که می‌تواند آقای دکتر پزشکیان هرچه سریع‌تر دنبال کند و مذاکراتی را با مسئولان و مقامات ارشد نظام و به‌ویژه مقام معظم رهبری که قطعا نگاه رأفت‌آمیزی دارند و استفاده از رأفت اسلامی که این گروهی را هم که مشکلات جدی ندارند و می‌شود مشمول رأفت اسلامی قرار داد، به جامعه برگردانند. تعلیق‌ها رفع شود، اخراجی‌ها لغو شود و فرصت دوباره‌ای به این وقت‌ها و سرمایه‌ها و سرمایه‌های انسانی کشور داده شود که همه ما بتوانیم انشاءالله در نظام اسلامی تلاش کنیم و ان‌شاءالله بالندگی ایران اسلامی را داشته باشیم.

نماینده ادوار مجلس

  • نویسنده : عباس قائید رحمت
  • منبع :