19 دی آنلاین: روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.
علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی درباره ترور شهید اسماعیل هنیه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون با موضوع ترور شهید اسماعیل هنیه خبر داد.

ابراهیم رضایی امروز چهارشنبه (۱۰ مردادماه) درباره ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به خبرنگاران گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ترور شهید هنیه امروز برگزار می‌شود.

وی افزود: ترور شهید اسماعیل هنیه، یک اقدام بزدلانه ای بود که بی شک بانیان آن پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه موضوع در دست بررسی است و کمیسیون امنیت اطلاعات لازم را در خصوص اقدامات و جلسات بعدی اعلام خواهد کرد، گفت: اسماعیل هنیه همه عمر خود را صرف آرمان آزادی قدس کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید و شهادت پاداش همه مجاهدان در راه خداست.

گفتنی است؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

در اطلاعیه سپاه تاکید شد: علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.


بیانیۀ حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه

در پی شهادت اسماعیل هنیه حماس بیانیه ای منتشر کرد.

متن بیانیه حماس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است:

برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه

رهبر نهضت که پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.

و به سوی خدا و به سوی او باز خواهیم گشت

جهاد، پیروزی یا شهادت است

جنبش مقاومت اسلامی - حماس


کنعانی: خون پاک شهید هنیه هرگز هدر نخواهد رفت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس، در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.


شبکه العربیه سعودی گزارش داد: هنیه و محافظش حوالی ساعت ۲ بامداد (به وقت تهران) بر اثر اصابت موشک به بدنش کشته (شهید) شدند.

اسماعیل هنیه

خودداری رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره شهادت اسماعیل هنیه

ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران، خودداری کرد.

پس از آنکه رسانه‌های دولتی ایران از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در ایران خبر دادند، ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت که به گزارش‌های رسانه‌های خارجی در این باره پاسخ نمی‌دهند.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، حماس در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در حمله صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران شهید شد.

هنیه پس از پیوستن به حماس در اواخر دهه ۸۰ میلادی، یکی از رهبران ارشد این گروه مقاومت فلسطینی بود.


درخواست اعتصاب عمومی و تظاهرات خشم در فلسطین پس از ترور هنیه

گروه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، خواستار برگزاری تظاهرات خشم در فلسطین شدند.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، گروه‌های مختلف فلسطینی پس از ترور اسماعیل هنیه خواستار برگزاری تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در همه نقاط فلسطین شدند.

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پیش تر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در اظهاراتی گفته بود: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.


اولین جزئیات از ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران جزئیاتی از این ترور منتشر شد.

ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت 2 نیمه‌شب اتفاق افتاد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.


اسماعیل هنیه در قطر تدفین می‌شود

منابع قطری از برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در روز جمعه در شهر دوحه قطر خبر می‌دهند.

تسنیم نوشت: منابع قطری از برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در روز جمعه در شهر دوحه قطر خبر می‌دهند.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.

این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود.


اعلام سه روز عزای عمومی در ایران

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.د

متن اطلاعیه به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم «الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز بکار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آنرا نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند.

دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند



  • نویسنده :
  • منبع :