19 دی آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات آتش‌بس غزه که در دوحه برگزار شده است از روز جمعه از سرگفته می‌شود.
به گزارش الجزیره، ماجد الانصاری گفت: نشست میانجی‌ها برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه همچنان ادامه دارد و امروز جمعه از سر گرفته می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: میانجی‌ها مصمم هستند تا به تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه ادامه دهند.
در همین رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی، گفت: میانجی‌ها یک روز سازنده درباره غزه را به پایان رساندند و مذاکرات روز جمعه ادامه خواهد یافت.
شبکه المیادین نیز به نقل از یک منبع بلندپایه مصری، گزارش داد: همه طرف‌ها در دوحه تمایلی واقعی برای حصول توافق نشان دادند.
این منبع اضافه کرد که رایزنی‌ها روز جمعه در خصوص ساز و کارهای اجرای توافق آتش بس آغاز خواهد شد.
پیش تر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داده بودند که مذاکرات دوحه به احتمال زیاد تا شنبه آینده ادامه داشته باشد.
جنبش حماس یکشنبه شب نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.
تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.
  • نویسنده :
  • منبع :