۱۹ دی آنلاین: مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم گفت: از بیستم مردادماه سالجاری تاکنون پنج‌هزار و ۸۰۰ زائر از کشورهای پاکستان، آذربایجان، میانمار، افغانستان و ترکیه در قرارگاه مردمی اربعین این استان اسکان یافته‌اند.
مهدی قربانی کرم در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: بیش از ۸۵ هزار زائر حسینی از آغاز فعالیت قرارگاه مردمی اربعین، در مواکب استان پذیرش شده‌اند.
وی ادامه داد: چشم‌انداز ما اسکان بیش از ۴۰۰ هزار زائر است و روزانه آمادگی پذیرایی از ۲۰ هزار زائر را در قرارگاه مردمی اربعین قم فراهم می‌باشد.
وی اضافه کرد: در قرارگاه مردمی اربعین قم، یک‌هزار و ۵۰۰ خادم در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگی، سلامت، پذیرایی و امنیت به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
مسوول قرارگاه مردمی اربعین قم خاطرنشان کرد: طرح بیت الحسین نیز که در سال دوم اجرای خود قرار دارد، با استقبال روبرو شده و تعداد خانه‌های میزبان زوار در قم افزایش یافته است.

پاسخگویی به ۶ هزار تماس تلفنی و پیامک
قربانی کرم بیان کرد: خادمان قرارگاه مردمی اربعین قم تاکنون به بیش از ۶ هزار تماس و پیامک زائران پاسخ داده‌اند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و نیازهای آن‌ها به کار گرفته‌اند.
وی ابراز داشت: همچنین، زائران در امامزاده جمال(ع) بعنوان ستاد مرکزی قرارگاه مردمی اربعین در کنار سایر مراکز اسکان به خدمات بهداشتی و درمانی ویژه دسترسی دارند.
وی افزود: در قرارگاه مردمی اربعین قم، فعالیت‌های فرهنگی متنوعی از جمله تبلیغ چهره به چهره توسط بیش از ۵۰ خادم فرهنگی انجام می‌شود. آنان در غرفه‌های مختلف فرهنگی به ارائه مشاوره، برنامه‌های کودک و نوجوان، گفت‌وگو و آموزش می‌پردازند.
وی بر اهمیت تبلیغ چهره به چهره در ایجاد ارتباط مؤثر با زائران تأکید کرد و گفت: این خدمات تا پایان بازگشت زائران از پیاده‌روی اربعین ادامه خواهد یافت.

تأمین هزینه‌ها از کمک‌های مردمی
وی خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های برپایی قرارگاه و مواکب اربعین قم از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و قرارگاه و مواکب اربعین تا پنجم ماه ربیع الاول به ارائه خدمات به زائران ادامه خواهند داد.
  • نویسنده :
  • منبع :