19 دی آنلاین: دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ از بمباران ۱۶ باب مدرسهِ محل اسکان آوارگان فلسطینی در نوار غزه در طول یک ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری «سما»، دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۵ باب از این مدارس در شمال نوار غزه بود که در بمباران آن ها ۲۱۷ شهروند فلسطینی شهید و صدها نفر دیگر زخمی شدند.
براساس این بیانیه، این بمباران ها که بدون هیچ هشداری انجام می شود، در ادامه اصرار اشغالگران اسرائیلی بر نسل کشی ساکنان نوار غزه است.
این نهاد حقوق بشری افزود که ارتش رژیم صهیونیستی در یک هفته گذشته بر شدت حمله به غیرنظامیان در مناطق شمالی نوار غزه افزوده است بطوری که بیشترین بمباران ها بر منازل مسکونی، محل تجمع مردم، محل های خرید و فروش، اماکن اسکان موقت و اطراف آن متمرکز بوده است.
دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ اعلام کرد که این جنایت ها بخشی از سیاست های اشغالگران با هدف خالی کردن سرزمین فلسطین از ساکنان اصلی آن و مجبور کردن شمار بیشتری به کوچ اجباری است.
این نهاد حقوق بشری، همراهی و سکوت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و ناتوانی جامعه جهانی در متوقف کردن قتل عام مردم فلسطین را از مهمترین عوامل تشویق رژیم صهیونیستی به انجام جنایت های بیشتر در حق ملت فلسطین، نسل کشی و کوچاندن اجباری آن ها برشمرد.
تحقیقات تیم های میدانی این نهاد حقوق بشری نشان می دهد که رژیم صهیونیستی بر بمباران مراکز اسکان موقت باقیمانده در نوار غزه به منظور مجبور کردن مردم به کوچ اجباری به مناطق جنوبی و مرکزی اصرار دارد.
دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه‌ خواستار مجازات کشورهایی شد که از طریق نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، حقوقی، مالی و رسانه ای با رژیم صهیونیستی همکاری و آن را نسبت به انجام جنایت های بیشتر تشویق و کمک می کنند.
درهمین حال، آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) از تعطیلی همه ۲۰۰ مدرسه ای خبر داد که زیر نظر این آژانس در نوار غزه فعالیت داشتند.
آنروا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: بیش از نیمی از زیرساخت های متعلق به آنروا در نوار غزه بمباران شده و بیشتر آن ها ساختمان های مدارس بوده است.
آژانس آنروا اضافه کرد: شمار زیادی از این مدارس به طور کامل ویران و غیرقابل استفاده شده و این درحالی است که بسیاری از این مدارس به عنوان پناهگاه های آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت.
گفتنی است؛ وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که شمار شهدای فلسطینی تاکنون به ۴۰ هزار و ۹۷۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۴ هزار و ۷۶۱ نفر افزایش یافته است.
رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه برسد.

  • نویسنده :
  • منبع :