19 دی آنلاین: تعداد قربانیان ابرطوفان «یاگی» در ویتنام به ۵۹ نفر رسید و مقام‌های صنعتی این کشور آن را فاجعه‌ای برای بخش حیاتی تولید کشورشان ارزیابی کردند.
به گزارش رسانه‌های دولتی ویتنام، ابرطوفان یاگی که به گفته کارشناسان هواشناسی، قدرتمندترین طوفان در ۳۰ سال اخیر در شمال ویتنام بوده است، با سرعتی بیش از ۱۴۹ کیلومتر در ساعت وارد این کشور شد.
این طوفان با ویرانی پل ها و تخریب ساختمان ها، باعث آسیب دیدن بسیاری از کارخانه ها شده است و مقام‌های ویتنام اعلام کردند تا به این لحظه ۲۴۷ نفر نیز بر اثر طوفان یاگی مجروح شده‌اند.
قطعی‌های برق باعث اختلالات گسترده در کارخانه‌های شمال ویتنام شده است، جایی که این منطقه به عنوان قطب مهم تولید برای شرکت‌های بزرگ فناوری جهانی مانند سامسونگ محسوب می‌شود.
مقام های مدیریت بلایای طبیعی ویتنام اعلام کردند که ۱۳۰ مکان در ۱۷ شهر و استان در شمال این کشور در معرض خطر سیل و رانش زمین قرار دارند.
همچنین گزارش‌های پایگاه خبری دولتی ویتنام نشان می‌دهد که تاکنون ۱۳ نفر بر اثر این ابرطوقان مفقود شده‌اند.
تا امروز (دوشنبه) حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم ویتنام همچنان بدون برق هستند و پل اصلی روی رودخانه سرخ در استان «فو تو» در شمال این کشور فرو ریخته است.
به گزارش ایرنا، ابرطوفان یاگی سال جاری میلادی (۲۰۲۴) پس از طوفان رده پنج «بریل» در اقیانوس اطلس، به عنوان دومین طوفان قدرتمند استوایی جهان ثبت و باعث قطع برق در بیش از ۸۰۰ هزار خانه شده است.
یاگی روز جمعه برابر با ۱۶ شهریور، هاینان چین را درنوردید و با بادهایی به سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت و باران‌های شدید، قطع گسترده برق را به همراه داشت و حدود یک میلیون نفر در جنوب چین مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :