۱۹ دی آنلاین: نخستین کتاب «آثار نمایشگاه های عکس عاشورایی عکاسان قم» با عنوان «کنتراست»، با حضور تعدادی از مسئولان و جمعی از عکاسان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قم در نگارستان اشراق رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم، در این کتاب آثار ۲۸ نفر از عکاسان قمی درباره آیین سوگواری امام حسین(ع) توسط مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم منتشر شده است که در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از این هنرمندان تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های هنرمندان استان قم به ویژه در حوزه‌های آیینی گفت: مجموعه‌های فرهنگی و هنری استان باید از این ظرفیت کم‌نظیر برای درخشش بیش‌تر در عرصه‌های بین‌المللی حمایت ویژه داشته باشند.

روح‌الله امراللهی اظهار کرد: استان قم در حوزه‌های گوناگون افتخارات بین‌المللی دارد که به برکت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی با بیان این که هنرمندان قم در رشته‌های مختلف هنری موفق هستند، گفت: این موفقیت هنرمندان قمی که بین‌المللی نیز است، در حوزه‌های آیینی در جهان کم‌نظیر می‌باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه عکس و به خصوص عکس آیینی به برکت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) شاهد درخشش عکاسان این استان هستیم.

وی به استعداد عکاسان قمی در این حوزه اشاره و اضافه کرد: شاید ما نتوانسته‌ایم در فضای رسمی کشور برای‌شان فضا باز کنیم؛ ولی خود این هنرمندان این فضا را ایجاد کرده‌اند و شاهد موفقیت و فعالیت هنرمندان قمی در سطح کشور هستیم.

امراللهی به بُن‌مایه مذهبی و آیینی هنرمندان قمی اشاره و تصریح کرد: حضور هنرمندان استان قم در بخش آیینی کم‌نظیر است و به عنوان یک قمی به این امر افتخار می‌کنم.

وی به موفقیت هنرمندان قمی در سایر رشته های هنری نیز اشاره کرد و گفت: در رشته عکاسی هر ساله شاهد موفقیت عکاسان هستیم که سرآمد آن حضور عکاسان در ایام سوگواری امام حسین(ع) است که از همه هنرمندان استان قم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز گفت: انتشار کتاب عکس در حوزه آیینی به ویژه درباره محرم، صفر، عاشورا و اربعین یک ضرورت است.

مهدی توکلیان افزود: بر اساس آمار ثبت‌شده در کتابخانه ملی ایران، پس از انقلاب اسلامی تاکنون حدود 768 عنوان کتاب در حوزه محرم و صفر و به ویژه اربعین به چاپ رسیده است.    

این کتاب در قطع خشتی با جلد شومیز در ۶۰ صفحه در ۲ بخش آثار منتخب نمایشگاه عکس «خیمه‌های عاشورایی» و نمایشگاه عکس «امتداد عشق» با موضوع منتشر شده است. دکتر کیارنگ علایی از مدرسان رشته عکاسی، مقدمه‌ای برای بخش آثار منتخب نمایشگاه عکس «امتداد عشق» نوشته است.

سال گذشته «نمایشگاه عکس عاشورایی» با موضوع زنان عاشورایی و با عنوان «خیمه‌های سوخته» و امسال نیز نمایشگاه مذکور با موضوع کودکان عاشورایی با عنوان «امتداد عشق» برگزار شد.

این کتاب توسط مؤسسه فرهنگی هنری عکاسان قم در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به کوشش امیر حسامی‌نژاد منتشر شده و ناشر آن انتشارات صادق است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، درخواست خود را از طریق پیام‌رسان ایتا به شناسه (آیدی ID) photoqom@ ارسال کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :